Camaro 68:a
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
Mitt tips: skaffa större tub!
Jag vet inte om det bara är jag, men för mig går det åt en jäkla massa gas till tigen.
En 5L räcker inte ens till ett grenrör
Jag vet inte om det bara är jag, men för mig går det åt en jäkla massa gas till tigen.

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Amen!j björk skrev:Mitt tips: skaffa större tub!
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Äh, det är väl lugnt. Du får väl fylla lite oftare. Men det går som sagt en hel del gas när man även kör med skyddsgas.r.friborg skrev:Jo tänkte det me.
Men han på Svetsexperten sa att dom byte in dom när jag ville ha större, så han tyckte jag skulle börja med en liten.
Han sa att man måste fylla en liten minst 5ggr per år för att det skulle vara ekonmiskt bättre med en stor.
När man gör en sån omfattande svetsning kan det nog vara bra med stor tub. Men annars är det ju smidigare med en liten flaska om man bara spontansvetsar.
- r.friborg
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Har fått lite mekat .
Och så har jag fått hem mina toppar och aggregaten har kommit. Tyvärr lite strul med dom men det löser sig nog.
Jag har svarvat ner diametern på min huvudbroms cylinder för att passa i vacum servot. Det var bökigt att spänna den, fick trixa lite med indikator klocka osv.
Sen har jag ful mekat lite och byggt en extremt ful balk att hänga aggregaten i när man passar in dom.
Har även börjat snickra på kollektorerna. Blev fel vinkel så jag ska göra om det på torsdag, byggde ett special verktyg för att få snittet på samma ställe varje gång. Men får göra om det med.
Bygger faktiskt greöröret i svartis fast jag sa rf, fick ett pang pris på böjarna, Men det ska iaf tiggas ihopp. Blir nog bra ändå tror jag.
Och här komer lite bilder.

Topp och aggregaten

Av svarvad huvudbroms cylinder, att jag byter beror på att kolv stoleken passar bra till mina bromsok.

Special verktyg till kolektorn.

Så här blir det när man använder det.

Som ni ser så blir vinkeln pörskans fel.

Ful meket.

Början till inpassning. Kom på när jag stod med det att jag måste göra klart kollektorerna inna jag bestämmer var dom hammnar.

Kylet och fläkten ditt hängt på rätt plats lite provisoriskt.
Och så har jag fått hem mina toppar och aggregaten har kommit. Tyvärr lite strul med dom men det löser sig nog.
Jag har svarvat ner diametern på min huvudbroms cylinder för att passa i vacum servot. Det var bökigt att spänna den, fick trixa lite med indikator klocka osv.
Sen har jag ful mekat lite och byggt en extremt ful balk att hänga aggregaten i när man passar in dom.
Har även börjat snickra på kollektorerna. Blev fel vinkel så jag ska göra om det på torsdag, byggde ett special verktyg för att få snittet på samma ställe varje gång. Men får göra om det med.
Bygger faktiskt greöröret i svartis fast jag sa rf, fick ett pang pris på böjarna, Men det ska iaf tiggas ihopp. Blir nog bra ändå tror jag.
Och här komer lite bilder.

Topp och aggregaten

Av svarvad huvudbroms cylinder, att jag byter beror på att kolv stoleken passar bra till mina bromsok.

Special verktyg till kolektorn.

Så här blir det när man använder det.

Som ni ser så blir vinkeln pörskans fel.

Ful meket.

Början till inpassning. Kom på när jag stod med det att jag måste göra klart kollektorerna inna jag bestämmer var dom hammnar.

Kylet och fläkten ditt hängt på rätt plats lite provisoriskt.
Du har börjat komma igång.
Men jag förstår inte varför du ska envisas med att dra separata rör
Men nu när du ändå ska göra det. Varför köper du inte 2 headerscollectorer. Då är det ju nästan klart in i turbona. Vill du kan du ju svetsa en mellanvägg sista biten för att styra cylindrarna till rätt sida i aggregatet.
Men jag förstår inte varför du ska envisas med att dra separata rör

Men nu när du ändå ska göra det. Varför köper du inte 2 headerscollectorer. Då är det ju nästan klart in i turbona. Vill du kan du ju svetsa en mellanvägg sista biten för att styra cylindrarna till rätt sida i aggregatet.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Kontakt:
på en dubbel turbo jänke v8 så bygger man alltid 4-1 grenrör för det är inte rätt tändföljd.
4-2 till turbo med dubbel inlopp på avgasidan passar bara på 4 cyl bilar som har samma tidsintervall mellan cylindrarna.
4-2 till turbo med dubbel inlopp på avgasidan passar bara på 4 cyl bilar som har samma tidsintervall mellan cylindrarna.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/