Sida 3 av 29
Första turen..
Postat: sön aug 05, 2007 9:24 pm
av Mickexpress
Tog första provturen idag.. Har bara haft massa strul annars, lyckades b.l.a. spränga bromsvätske behållaren vid luftning..
Jätte kul men jättespridare och omappad tänding som gör att det eldar i avgasröret, med resultat att all färg brann bort på innerskärmen..

Postat: sön aug 05, 2007 10:42 pm
av M Bengtsson
Har du ingen mätare för avgastemp?

Postat: sön aug 05, 2007 11:29 pm
av RWik
Fan vad coolt!
Hoppas på att få se lite bromspapper på den sen

Postat: mån aug 06, 2007 12:14 am
av Kalixvansinne
Tuff bil! såg en bild på ditt garage på "garaget" va var det i dunkarna bredvid bilen egentligen

Postat: mån aug 06, 2007 12:31 am
av Fredde Holmgren
coolt bygge!
Postat: mån aug 06, 2007 8:14 am
av quattroo
Kalixvansinne skrev:Tuff bil! såg en bild på ditt garage på "garaget" va var det i dunkarna bredvid bilen egentligen

hm nu blev jag oxxå nyfiken. "nyfiken i en strut råkar ofta illa ut"
grym bil förövrigt!
Postat: mån aug 06, 2007 8:44 am
av Cpt Tuttle
Spolarvätska kanske?

Postat: mån aug 06, 2007 8:45 am
av j björk
Jäkla snyggt bygge!
Tror jag missat den här tråden förut

Postat: mån aug 06, 2007 9:01 pm
av Mickexpress
Har haft problem med att den bara bluddrar över 3000rpm.. Såg på en logg att varvtalet gick från 3000 till 16000 varv, så det var bara att byta trigger. Så nu sitter det en hall ist för orginal. Efter bytet gick den nästan bra.. Min stackars växellåda saknar 3an nu...

men 30gr stum tändning..
Ny låda..
Postat: tor aug 30, 2007 10:14 pm
av Mickexpress
Nu är nya växellådan färdig, blev en zf från en bmw 328i -96a. Vart lite jobb med att bygga en jigg för att få kåpan bra efter skarvningegen med volvo dito.. Liten dålig bild av borningen på flänsen som ska vara mot lådan.. Hittade som tur va ett lämpligt ämnesrör att bygga av på jobbet.

Det stackars blocket blev 3 cylindrar kortare för att hålla vikten nere..
Blev att köpa nya lameller till kopplingen oxå

dom gamla har ju faktist gått hela 500m... Nu är det bara urtrampnings lagret kvar att bygga om och hitta lämplig kardanaxel..
Postat: tor aug 30, 2007 10:25 pm
av Tommy Luhr
hehe, har du stoor kallsåg:)
Undrar om det går en kaffekopp under tiden det tar att såga:)
lägg gärna upp lite bilder på blocket mitt i allt:)
Postat: tor aug 30, 2007 10:28 pm
av Mickexpress
vinkelkap men vanlig 125mm skiva.. gick ovanligt lätt.. Vart nästan rädd när jag såg hur tunt gods det var...
Postat: tor aug 30, 2007 10:33 pm
av Tommy Luhr
oj då har du malt lite med vinkelharryn då
har med ett block jag skall kapa isär och studera men har dragit mig lite för det då jag fått för mig att det kan ta ett satans tag med kapen.. men nu skall jag sätta mig i garage uppfarten med harryn och mala lite jag med..
Postat: fre aug 31, 2007 9:23 am
av benkoilovikka
nice har själv en 145

Postat: lör sep 01, 2007 7:30 pm
av Mickexpress
Tog lite bilder i garaget idag.
Håller på att bygga en "kanal" för att leda luft till luftfiltret.

Sett innefrån luftburken där filtret ska sitta.

I motor rummet.

Växellådan..

Lite bilder på fixturen.

Kopplingen monterad med bmw lameller.

Så här mycket måste jag förlänga växelstaget.

det får vara allt för idag...