Efter lite efterforskningar så måste jag förstärka upp framvagnen när man tagit bort innerskärmarna så här kommer några bilder på förstärkningarna så nu får man hoppas att det duger åt SBP.
Har nu varit och besiktiga den och dom på besiktningsstationen kunde varken godkänna eller underkänna framdelen så dom vill ha ett intyg på att det är OK. av någon högre instans samt omreggning av bilen.
Fick även tvåa på att jag var utan bromsservo trots att bromsarna var bra och pedalen inte var tungtrampad.
Har nu funderat om jag ska försöka skaffa något slags intyg för ombyggnationen men jag har bestämt mig att löpa linan ut och försöka få den godkänd med V8 på en gång.
Har nu hamnat med projektet emellan två saker, den är för mycket ombyggd för SBP och för lite för att klassas som ombyggt fordon hos SFRO, så nu är det tveksamt om den kommer ut i sommar.
Här näst så blir det ombyggnadtion till troligtvis 740 framvagn med Mc.- Pehrson ben för att klassas in i ombyggda fordon.
Dags att uppdatera med några fler burkar nu.
Här är några nya bilder.
Måste ju få testa den några månader först så man ser att allt funkar som det ska.
Inte så många igentligen. Men det som är på G är att jag håller på med oljeretur rören ner till tråget samt letar efter två aggregat och en lämplig förgasare.
Men nu när höstmörkret närmar sig är det dags att ta nya tag.
Dags för en liten update.
Har bara hittat ett aggregat så nu får det bli enkel turbo så länge samt att jag tänkt att använda mig av ett MS och styra bränslet med.
Håller nu på att grejar med grenrör.
Här kommer nån bild så man ser vart det är tänkt att turbon ska sitta.
Det är då själva den va svårt det ska va å bestämma sig. Har nu kommit fram till att bilen lär bli hyfsat tungstyrd med all vikt fram så nu har jag bestämt mig för att montera turbon i skuffen. Så nu är det bara att leta tag i ett par vanliga headers och bygga avgassystem in till turbon. Måste ju va bra med lite extra vikt där bak oxå.