Sida 3 av 6
Postat: sön mar 09, 2008 10:05 pm
av Westrin
Håller just nu på att få lite färg på grejorna.
Mvh.
Postat: tis apr 01, 2008 10:40 am
av Westrin
Efter lite efterforskningar så måste jag förstärka upp framvagnen när man tagit bort innerskärmarna så här kommer några bilder på förstärkningarna så nu får man hoppas att det duger åt SBP.
Mvh.
Postat: fre maj 02, 2008 10:11 pm
av Westrin
Nu börjar det närma sig en ev. besiktning får se om man får skrotet klart snart, vill ju konvertera till några fler cylindrar nångång.
Här är det nån lite nyare bild.
Mvh.
Postat: lör maj 03, 2008 7:25 am
av Blom
ja den där förstärkningen ska dom väl inte kunna klaga på
Ser skit bra ut

Postat: sön maj 04, 2008 7:43 pm
av Westrin
blom142 skrev:ja den där förstärkningen ska dom väl inte kunna klaga på
Ser skit bra ut

Det är bara att hoppas det duger åt SBP och att dom inte kräver nåt utlåtande av SFRO.
Mvh.
Postat: lör maj 24, 2008 7:53 am
av Westrin
Har nu varit och besiktiga den och dom på besiktningsstationen kunde varken godkänna eller underkänna framdelen så dom vill ha ett intyg på att det är OK. av någon högre instans samt omreggning av bilen.
Fick även tvåa på att jag var utan bromsservo trots att bromsarna var bra och pedalen inte var tungtrampad.
Har nu funderat om jag ska försöka skaffa något slags intyg för ombyggnationen men jag har bestämt mig att löpa linan ut och försöka få den godkänd med V8 på en gång.
Mvh.
Postat: tis maj 27, 2008 8:41 pm
av Westrin
Har nu hamnat med projektet emellan två saker, den är för mycket ombyggd för SBP och för lite för att klassas som ombyggt fordon hos SFRO, så nu är det tveksamt om den kommer ut i sommar.
Här näst så blir det ombyggnadtion till troligtvis 740 framvagn med Mc.- Pehrson ben för att klassas in i ombyggda fordon.
Mvh.
Postat: mån jun 16, 2008 12:58 pm
av Westrin
Dags att uppdatera med några fler burkar nu.
Här är några nya bilder.
Måste ju få testa den några månader först så man ser att allt funkar som det ska.
Mvh.
Postat: ons jun 18, 2008 8:10 pm
av Roger Persson
Stört skönt bygge!

Lär putra på fint..

Postat: tor sep 04, 2008 8:45 pm
av Whiplash
Några nya framsteg med byggandet

Postat: lör sep 06, 2008 6:37 am
av Westrin
Whiplash skrev:Några nya framsteg med byggandet

Inte så många igentligen. Men det som är på G är att jag håller på med oljeretur rören ner till tråget samt letar efter två aggregat och en lämplig förgasare.
Men nu när höstmörkret närmar sig är det dags att ta nya tag.
Mvh.
Postat: tor jan 01, 2009 6:21 pm
av Westrin
Dags för en liten update.
Har bara hittat ett aggregat så nu får det bli enkel turbo så länge samt att jag tänkt att använda mig av ett MS och styra bränslet med.
Håller nu på att grejar med grenrör.
Här kommer nån bild så man ser vart det är tänkt att turbon ska sitta.
Mvh.
Postat: tor jan 01, 2009 6:30 pm
av LarC
Vilket kul bygge du har

Och vad roligt om du ger dig in på sprut också!
Vad är det för turbo?
Postat: tor jan 01, 2009 6:34 pm
av Westrin
Det är en HX55:a med avgashus 16 så det kan ju bli för litet avgashus men då får jag väl byta till ett större om det inte räcker till.
Mvh.
Postat: lör feb 07, 2009 4:53 pm
av Westrin
Det är då själva den va svårt det ska va å bestämma sig.

Har nu kommit fram till att bilen lär bli hyfsat tungstyrd med all vikt fram så nu har jag bestämt mig för att montera turbon i skuffen. Så nu är det bara att leta tag i ett par vanliga headers och bygga avgassystem in till turbon. Måste ju va bra med lite extra vikt där bak oxå.
Mvh.