efter att ha gått gått igenom toppen o bytt alla tänddelar så startade den men den misständer före ladd. den trycker ut lite bensin vid blandmunskyckena . Det var även provtur med nya lådan. en getrag 245 men den viner lite. vad är den bästa oljan mot detta?
jorgen skrev:efter att ha gått gått igenom toppen o bytt alla tänddelar så startade den men den misständer före ladd. den trycker ut lite bensin vid blandmunskyckena . Det var även provtur med nya lådan. en getrag 245 men den viner lite. vad är den bästa oljan mot detta?
jag kör med Redline in min låda och bakaxel och det funkar fint. kan vara värt att prova.
mvh
Niclas
jorgen skrev:har du koll på hur mycket olja det går i lådan?
Ska vara 1 liter på 4pet om jag minns rätt, och 1flaska Redline är nästan 1liter så det funkar.
Obs kolla upp vilken sort du häller i, de har en hel jävla uppsjö med olika sorter som är bra för olika saker http://www.redlineoil.se/
mvh
Niclas
Den vill inte gå rent före ladd. svårstartad även om den har ståt i varmgarage. Ingen tomgång när den är kall. Jag har provat att justera blandskruvarna o tändning men det blir ingen skillnad. Som sagt när laddet kommer så går den bra. När den blir varm så finns det tomgång.
blir tokig snart. Om någon i närheten av värmland som är sugen att kolla över det så är det bara att hojta till
det går inte att ställa ner trycket än 0,35. Bytte tändspole idag.
Vilken skillnad . Nu är det bara tomgången som är lite trotsig men sen . Inget fäste alls i dom nya vinterpuckarna. kanske lite synd att använda så fräscha fälgar till vinterdäck men men
gjorde även byte av v-lådeolja o det var i grevens tid, det var ca 1dl olja i
lådan