Ja nu har jag äntligen fått tummen ur och tagit bilder på det mer färdiga resultatet på motorn.
Syns lite på en del bilder att kanalerna höjdes ca 10 mm. Fick även lägga på lite mer material nära insugskanalen på 1:a cylindern då det blev liten yta för packningen.
8,854 201m Volvo 340
-"DEN knappen...e fanimig RESPEKT!"-
Så...nu vet ni det!
Heter inte launch...heter RESPEKT knapp... (citat 2,3-16)
flinty skrev:Ja nu har jag äntligen fått tummen ur och tagit bilder på det mer färdiga resultatet på motorn.
Ehh...vänta nu...är jag blind eller är det en kamrem jag ser på sidan av SAAB-toppen? 205 på blocket? SAAB B205 eller? Kan man få mer info om motorn, det ser helt galet ut
flinty skrev:Eh ja jo,, det stämmer att det är en en Ford pinto underdel med en 2,0 långmotor-topp på. En ganska galen ide´ jag fick för mig attt göra.
Är det samma som det varit bilder på fmcs.nu på? Har du startat den ännu?
loop skrev:
Japp det stämmer. Men en krävande husrenovering och tappad motivation har försenat mig väldigt mycket så jag har inte hunnit få igång den och planen var att den skulle har varit startat och bromsad i mars/april men den står orörd.
Är nästan pinsamt lite kvar på den innan uppstart så det skulle egentligen inte vara många dagars jobb att göra den startklar,,
8,854 201m Volvo 340
-"DEN knappen...e fanimig RESPEKT!"-
Så...nu vet ni det!
Heter inte launch...heter RESPEKT knapp... (citat 2,3-16)
loop skrev:
Japp det stämmer. Men en krävande husrenovering och tappad motivation har försenat mig väldigt mycket så jag har inte hunnit få igång den och planen var att den skulle har varit startat och bromsad i mars/april men den står orörd.
Är nästan pinsamt lite kvar på den innan uppstart så det skulle egentligen inte vara många dagars jobb att göra den startklar,,
Vi är många som väntar:)
Jag har skaffat en 9000 tvålitare redo att slaktas. Och jag vill helst ta mer saker än stakarna.