då var det på tide med en liten oppdatering på det ej he fått gjort siden sist, har desverre ikke fått gjort noke med 164a, men har fått bygt garasje

men står igjen en del arbeid invendig før eg kan bjønde på 164prosjektet igjen..
garasja er på 68,2m2..6,2m bred, 11m lang, 3m takhøgde nede + garasjeloft på 41m2 å 1,89m tak høgde
så kom endelig dagen ej fekk bjønde å grave ut tomta

lånte traktor og tilhengar + gravemaskin me min onkel
forskaling for å støype ringmur
bygde om lesseaparatet på traktoren til ei kran, for å løfte veggeliment og takstoler på plass, bommen er tatt ifra "elifant" eller motorlyftet
ringmur støypt og forskaling revet og bjøndt å bygge stilas
min 142 og 240bruksbilen
alt klart for at garasjebyggesettet skulle komme
og dagen etter kom byggesettet
så var veggene komt opp, tok 4timer å sette opp
min far og bestefar var flinke å hjelpe til stor takk til dei
og etter 16dager fra vi bjøndte å grave, så var garasja stortsett ferdig utvendig og eg for på sjøen dagen etter, det var en god følelse
når eg kom heim fra sjøen vart det støypt plate og montert garasjeport (porten var berre sett opp provosorisk før ej for på sjøen, så den skulle være vindtett.)
så kom den store dagen for min far som fekk rydda ut av garasja si 164mm. og det vart flytta bort i garasja mi
nå har 142en og 164a komt inni garasja
men gjenstår en del arbeid invendig, skal isolere, klede vegger og tak med gipsplater, legge elektrisk, montere trapp opp til loft, legge golv på loft, lage arbeidsbenker mm. dette blir å bjønde på når ej kjøme heim ifra sjøen igjen

Volvo 164 1971mod. B30A 145hk.
Volvo 164E 1974mod. B30E 175hk.
Volvo 164 1969mod. B30T 644hk.
Volvo 164E 1973mod. B6304F 204hk.