Ascona a turbo, SÅLD
Går det inte ställa en "soft cut" i ditt MS? Alltså en fuel-cut vid din varvstopp?
Fungerar jättebra på VEMS och något man vill ha på de gamla BMW-motorerna med sina vippor.
Fungerar jättebra på VEMS och något man vill ha på de gamla BMW-motorerna med sina vippor.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
fungerar inte allsMelkutt skrev:En rotor med brytare i?
Vet inte vad dom heter med dom skall finnas hos meca och mekonomen.

det är möjligt , men jag vet inte riktigt hur man gör ? behöver man extra codenmattias skrev:Går det inte ställa en "soft cut" i ditt MS? Alltså en fuel-cut vid din varvstopp?
Kommer inte ihåg vad det var vi körde med.Patrik H skrev:RoGGaH skrev:Kör volvo kardan på 02:an jag använde centrum biten med splinsen från bmw lådan sen krymte och svetsade jag fast en ursvarvad medbringare från en volvo låda.
jag funderade på att svetsa men jag trodde att bmw medbringaren är gjuten, och då kan det ju va lite lurigt att få det å hålla men funkar det med dina 700hk så, det ska jag titta på
hur många hundrisar hade du som passning??
tack för tipset
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
RoGGaH skrev:Patrik H skrev:
jag funderade på att svetsa men jag trodde att bmw medbringaren är gjuten, och då kan det ju va lite lurigt att få det å hålla men funkar det med dina 700hk så, det ska jag titta på
hur många hundrisar hade du som passning??
tack för tipset
Kommer inte ihåg vad det var vi körde med.
jag har hittat en som säljer medbringare för 350kr i utbyte mot min bmw medbringare.
knappast värt att greja med det själv för det priset men tack ändå
hej jag har kört med varvstopp som bryter bränslet med MS kommer inte ihåg vilekn programvara och extra kod jag körde med men vet att det inte går med dom äldre.Patrik H skrev:fungerar inte allsMelkutt skrev:En rotor med brytare i?
Vet inte vad dom heter med dom skall finnas hos meca och mekonomen.har testat, bryter aldeles för tidigt och när den bryter så bryter den aldeles för länge innan den startar igenmed ett jätte ryck
det är möjligt , men jag vet inte riktigt hur man gör ? behöver man extra codenmattias skrev:Går det inte ställa en "soft cut" i ditt MS? Alltså en fuel-cut vid din varvstopp?
kollade i megatune -gå in under "more settings" sen tar du "rev limiter type" där kan du välja om du ska bryta tändning eller bränsle, sen tar "rev limiter" där ställer du in när du vill att varvstoppet ska gå i
jag har ms1 v2,2 så då kanske det är kört för mig då eller ???ergu skrev:hej jag har kört med varvstopp som bryter bränslet med MS kommer inte ihåg vilekn programvara och extra kod jag körde med men vet att det inte går med dom äldre.Patrik H skrev: fungerar inte allshar testat, bryter aldeles för tidigt och när den bryter så bryter den aldeles för länge innan den startar igenmed ett jätte ryck
det är möjligt , men jag vet inte riktigt hur man gör ? behöver man extra coden
kollade i megatune -gå in under "more settings" sen tar du "rev limiter type" där kan du välja om du ska bryta tändning eller bränsle, sen tar "rev limiter" där ställer du in när du vill att varvstoppet ska gå i

kanonbra då skall jag byta firmware till extra coden. tusen tack ERGU
går det då även köra launch control(stavfel kanske) bara genom att styra bränslet så vore det ju skit bra. det blir väl inte lika bra som när man ställer om tändningen också men det borde ju förbättra starten lite i alla fall.
Funkar det????
ytterligare ett litet test men den smårycker på 3an och 4an så den går väl lite fett på fullgas (måste köpa b-b så det blir lite lättare att mappa)
http://www.garaget.org/video/j65eesquontk
mätaren visar 100när det går i 91
http://www.garaget.org/video/j65eesquontk
mätaren visar 100när det går i 91
gillar ditt bygge skarpt
Kommer köra nästan identisk motor som dig när jag är klar! bara jag kan luska ut hur jag skall göra med tändningen.. hm.. fattar mig inte på det här med fördelare som ändrar tädningen efter varv osv.. men det borde gå att lösa vid ett senare tillfälle! 

"Går du i någon annans fotspår så kommer du aldrig först"
om du har en fördelare löst och och håller en hand i varje ände och vrider så känner du att det går att vrida lite men att det fjädrar tillbaka. det är så mkt som tändningen ändras vid olika varvtal.feffe skrev:gillar ditt bygge skarptKommer köra nästan identisk motor som dig när jag är klar! bara jag kan luska ut hur jag skall göra med tändningen.. hm.. fattar mig inte på det här med fördelare som ändrar tädningen efter varv osv.. men det borde gå att lösa vid ett senare tillfälle!
om du sedan skruvar isär den utan att ta ur axleln, så kan du titta ner i den och se hur det rör sig där nere i skarven ,där kan man svetsa ihop den eller på annat sätt låsa rörligheten så får du en fast tändning på alla varvtal.
och så har du den biten som vacum klockan på fördelaren ändrar också .
jag har tagit bort slangen till fördelaren. fjädern där är så pass stark att den då ej rör sig .
jag kör just nu 25 grader stummad tändning
ofasiken
förstår hur du menar, men ska luska lite till, vet att det finns en fördelare som jag tror sitter på 240 87. som är helt stummad!
men tack för tipset, kan ju kolla på grejerna jag har. kanske funkar! 
Blir ett LOWCOST bygge
tack för tipset. Har du några fräna filmer ifrån någon strippen repa?

Blir ett LOWCOST bygge

"Går du i någon annans fotspår så kommer du aldrig först"
senaste inköpet
i onsdags skickade jag org medbringare från bmw 262 låda till http://www.mobimech.com/ och idag fredag fick jag tillbaka denna i brevlådan 350kr

inte värt att jobba själv några timmar för 350kr
den ska ju ändå snurra ca7000 n/min så det krävs ju lite noggranhet

i onsdags skickade jag org medbringare från bmw 262 låda till http://www.mobimech.com/ och idag fredag fick jag tillbaka denna i brevlådan 350kr

inte värt att jobba själv några timmar för 350kr

den ska ju ändå snurra ca7000 n/min så det krävs ju lite noggranhet