Sida 3 av 14

Postat: mån dec 31, 2007 11:52 am
av Pitbull
sikko skrev:Olaglig. Behövs inga lysen på dagen... hehe.

Pallen står still bara en gång har den vält det gick bra endå. Man får hålla i sig i bågen lixom..

Nu är den mera sänkt fram ny olje ledning till automat lådan ordnad den gamla va för trång så oljan vart varm.

Nu börjar det ta form. =)
Diggar placeringen på turbon, hehe.

Postat: mån dec 31, 2007 2:40 pm
av sikko
Gott nytt år allesamans!

Ps om man är full så kanse man råkar ta fel flaska om man inte är försiktig!



dvs den man stoppat raketen I :alcoholic:

Postat: mån dec 31, 2007 3:01 pm
av Pitbull
sikko skrev:Gott nytt år allesamans!

Ps om man är full så kanse man råkar ta fel flaska om man inte är försiktig!



dvs den man stoppat raketen I :alcoholic:

Ta de nu lungt ikväll, annars kanske de blir cellen. :busted_cop:

Gott nytt år.

Postat: mån dec 31, 2007 5:28 pm
av Toffe
lättaste stolen på sävar :hihi:









dåre :shock:

Postat: sön jan 06, 2008 9:39 am
av MaDMatZ
haha älskar provkörningar utan front och pallar ;)

Postat: tor jan 10, 2008 7:13 pm
av Daniel-635
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Viss skillnad mot mitt projekt :hihi:

Har jag fattat rätt ?

M30 block
S38 vev + topp :?

Postat: fre jan 11, 2008 1:45 am
av Hollizini
Daniel-635 skrev:
Har jag fattat rätt ?

M30 block
S38 vev + topp :?
Jajjamen! :thumbright:

Postat: fre jan 11, 2008 10:47 am
av sikko
Stämmer bra de... Står lite still nu pga Isbilen ska ihop. e30 2l fyra kkk24 autronic. Kanske blir nån bild på den istället den blir ganska frän....

Mvh

Postat: lör jan 19, 2008 9:24 pm
av sikko
Lite snabbmek på e30 isbilen kkk24 2l m10 med skärringspackning. Det blir nog en kul isbil. Lite bilder på maskinrummet ostädat men det är en ISBIL

Avgassystemet
Bild
Ic Med fläkt
Bild

Bild

2000hk
Bild

Man ska ha lite skoj på vintern Hoppas isen tar sig lite.

Postat: fre feb 08, 2008 11:09 am
av j björk
Hur går det med fränprojektet?
Eller är du bara på isen och leker :hihi:

Postat: fre feb 08, 2008 8:58 pm
av Tjernell
Vi får väl hoppas att han inte är på isen för då blir nog han blöt :hihi:

Postat: lör feb 09, 2008 9:20 am
av sikko
Nejdå är inte på isen och leker. Höll på och mappa lite men det va lite svårt på smal skogsväg 130kmh och kolla lambda och knappa på datorn samtidigt :doh:

635an står i garaget nu och m5 motorn är riven. Blocket ska jag ska iväg med om 45 minuter på deckning och oringning...

Stakarna kanske beställs på måndag. Om allt går vägen kan man börja sätta ihop motorn typ om två veckor.

Det fattas fortfarande 12 meter rör som ska i bilen till dörrsträvor mm men det går nog fort när man har lite tid till övers...

Jag ska byta jobb om en månad så då kanske man får lite mera gjort när man är hemma i veckorna....

Inga roliga bilder finns det för tilfället...

Postat: sön mar 02, 2008 9:49 pm
av sikko
Efter en tids pul med andras bilar har 635an fått lite kärlek igen...

Alla delar har snart landat väntar dock på blocket fortfarande, det är inne på deckning och oringning.

Nya stakarna har iaf hittat hem SPM

Bild

Det här är bilen som uppehållit mig på siståne s38b38 i en e36 kaross

Bild


Men återigen till 635an. Jag fick tillbaka min tig från service och nu fungerar den igen att köra aluminium med. Så en ny motorplåt vart tillverkad för rakställning. såg ut typ såhär.

Bild

Helt plötsligt vart det kul att bygga grenrör :) Ett rör punktades upp, orginal plenum vart och behålla icn fick några fästen, det verkar bara vara rästen kvar... Såhär ser det ut i dag,

Bild

Med vänliga helsnigar åter nästa helg :thumbright:

Postat: tis apr 01, 2008 10:22 am
av j björk
Nästa helg har varit för ett tag sedan..
Hur går det, hänt något intressant?

Hur blir det med oljetråg etc. när du rakställer motorn?
Är det ett stort problem med s38b38 blocken, verkar ju vara rätt många som har kvar dem ändå när de bygger ganska håriga turbomaskiner?

Postat: tis apr 01, 2008 6:00 pm
av Hollizini
j björk skrev: Är det ett stort problem med s38b38 blocken, verkar ju vara rätt många som har kvar dem ändå när de bygger ganska håriga turbomaskiner?
Nä, vet folk som kör MLS och runt 800 hästar med 3,8 blocken. Vidars byggen går båda med 3,8 block så, dom kan ju gå paj när man bara kört lite hårt med dom original så, har man ett sprickfritt 16000milars block så är det nog inget problem sen heller.