Jag fick en tanke och måste få ventilera lite. Om man tänker att man bygger en rally/rallycross motor, fortfarande bmw m10.
Och är låst till att andvända denna turbo:
HX52 65/72 med endast 11:ans avgashus
tillsammans med en 284/113/11.2 kam
Ganska klart är ju att avgashuset är litet, men om man låter avgashuset vara den begränsande faktorn, och ladda ca 1-1,5 bar max
ett recept för avgasmottryck eller perfekt rallymotor ??? (går väl i och för sej hand i hand

sen en annan grej, blir det helt motsatt effekt med denhär turbon
Garrett 65/72 A/R 1.22
jag tänker att avgashuset är rätt stort i det här fallet, bra för lågt mottryck och hög effekt men inte så bra för rallybruk.
Vad kan ett rimligt effekt mål vara med hx 52an med tanke på 11ans hus, jag har ju kört med 11 ans hus tidigare på ett kkk27 agg men med betydligt mindre kompressor del (54in) 350-400hk max. Är kanske inte samma mätsätt på holset och kkk.
mvh
Björn