Jepp som ogge ska så tar man bort orginaldumpen o sätter ett lock där istället Det är en hybriddump så den funkar bra med lmm. Det där med tomgångsmotorn visste jag inte om, får kolla upp det Idag beställde jag även väghållning/sänksats till bilen o drog iväg ett mail till vikingchip o kollade va dom har för chip
Tom_21 skrev:Jepp som ogge ska så tar man bort orginaldumpen o sätter ett lock där istället Det är en hybriddump så den funkar bra med lmm. Det där med tomgångsmotorn visste jag inte om, får kolla upp det Idag beställde jag även väghållning/sänksats till bilen o drog iväg ett mail till vikingchip o kollade va dom har för chip
ang chip. turbocenter i sthlm e ganska vassa på volvo chip. inte överdrivet dyra heller för ett spec chip
Kunde inte hålla mig borta från bilen idag, gick runt o funderade vad jag kunde göra för något o då fick jag se mina backspeglar som inte va så fina att dom kan jag lacka
Sagt o gjort så skruvade jag bort dem o slipade o spacklade igen skraven också, får se om det håller eller om det spricker upp. Nu har jag lagt första lagret färg låter det torka över natten o ser hur ytan blev imorgon då läger jag nästa lager o lite klarlack
Kollade även om den slutat läckt olja sen jag byte packningen också o det verkar vara tät
Idag så lackade jag klart backspeglarna o tycker det blev helt ok resultat för att vara lackat med sprayburk. Här kommer några bilder på slutresultatet.
Ihopmonterade igen
Monterade, ser mycket bättre ut
Ingen öppen skarv
Fick hem ett fint paket idag Väntar även på mina mätare som borde komma i slutet av veckan
Varifrån rekomenderar ni att jag beställer chip ifrån? Sen är det väll fördel att byta tryckklockan till en 1,2 bars, eller klarar fulltryckarens tryckklocka högre ladd så man inte behöver byta den? För på bsr sida när man kollar trimkiten så på ltt finns det olicka tryckklockor men ingen till fulltryckaren, men har för mig jag hört att man ska byta även på fulltryck? Ska se om jag kan bocka nytt tryckrör på jobbet i morgon o svetsa fast anslutning till dumpen
Tom_21 skrev:Fick hem ett fint paket idag Väntar även på mina mätare som borde komma i slutet av veckan
Varifrån rekomenderar ni att jag beställer chip ifrån? Sen är det väll fördel att byta tryckklockan till en 1,2 bars, eller klarar fulltryckarens tryckklocka högre ladd så man inte behöver byta den? För på bsr sida när man kollar trimkiten så på ltt finns det olicka tryckklockor men ingen till fulltryckaren, men har för mig jag hört att man ska byta även på fulltryck? Ska se om jag kan bocka nytt tryckrör på jobbet i morgon o svetsa fast anslutning till dumpen
ska me köpa vägkitt där ifrån så du får berätta om det blir bra
ang chip på kan turbocenter i sthlm väldigt mkt om rödblock mkt trevliga på telefon iaf
annar har du ju mattson i ryd också väldigt bra men han har inga "chip" han mappar om bilen ist
mvh
Idag fick jag hem ett paket igen Hmm va kan det vara i det?
Jo en hög med mätare o lite bromsoks fäg hehe
Ska fixa till en aluplåt o sätta där båda mittenfläktgallren sitter på instrumentpanelen o montera mätarna där tror jag eller under stereon men känns som om det kommer bli lite långt ner. Måste också köpa en grej att montera sensorerna för oljetemp och oljetryck också för det va ju inte med som jag trodde eftersom det står att allt medföljer för att kunna montera dem. Eller har ni några andra tips på var/hur man kan montera dom sensorerna?
Har även påbörjat ett annat lite projekt med att lägga plattor utanför garaget som man kan va o meka på Lite skönnare än på gruset o känns bättre o va på när man ska hissa upp bilen o så.
du kan väl montera dom i a-stolpen? det håller jag på med.. eller jag påbörjade det iaf =) ligger på hyllan för tillfälligt.. köpte plastkåpan som sitter där orginal på skroten och sedan biltemas universal mätarhållare som jag värmde med värmepistolen till rätt form.. sen limmade jag fast den och gjorde hål och spackla o så.. blir nog ganska så snajdigt när/om det blir klart
Satt o kollade lite på mätarna o läste lite hur dom ska kopplas o det är ju vanlig plus o minus sen är det 2 andra kablar där man väljer vilken färg mätarna ska lysa med o det står att dem ska kopplas in på acc, Vad menas med acc? Är lite fundersam hehe. Undrar varifrån man ska sno lite ström också hehe
Jäklar va du pular Allt till det bättre, riktigt snygg är den. Gå lös med en multimeter nere vid säkringsdosan och mät fram dig och säkra av alla mätarna med en och samma säkring.. Är ingen kung på de elektriska, men så har jag gjort på min Mvh