Sida 3 av 6

Postat: mån aug 25, 2008 7:30 pm
av black_sirpa
vettegudarna.., kan vara.,?? 2 poler på toppen av lådan.,, men om jag fixar gps eller liknande med hastmätare. godkänner dom det på svensk bilbekämpning??

Postat: mån aug 25, 2008 8:14 pm
av Fagervall
är den på toppen av lådan, är det nog backkontakten

Postat: tis aug 26, 2008 11:45 am
av black_sirpa
ja kan vara.. :( men godkänner dom om ja har mätare på gps eller liknande,,?? annars blir de ju strul som fan.. :(

Postat: fre aug 29, 2008 10:38 am
av Cpt Tuttle
Alriksson skrev:
black_sirpa skrev:de har ja inte. sitter inte den i vxl lådan??
det finns bara en låda till bmw som är 5växlad och har hastighetsmätarwire, den som fanns som tillval på 02 och e21 serien. minns inte vad den heter.

men har du inte uttag i bakaxeln så har du bekymmer i alla fall då varken m47 eller m90 finns med wireuttag. så du blir då tvungen att köra m46 om du vill ha 5 växlar. (om du inte hittar den dyra bmwlådan då förståss)
M47 från 240 84-85 torde väl ha wire? :?

Från vilken bil kommer din bakaxel?

Postat: fre aug 29, 2008 8:37 pm
av black_sirpa
bakaxeln är från äldre 240., men vxllådan är från -87. allts har jag ingen hastmätare alls nu?? :(

Postat: sön aug 31, 2008 11:59 am
av Cpt Tuttle
Stämmer, så du borde skaffa antingen axel från 1986-> eller låda från 1985 eller tidigare... :roll:

Postat: mån sep 01, 2008 7:10 pm
av Whiplash
Borde det inte funka med nån eftermarknadsmätare med givare som monteras på mellanaxeln ? Eller är jag ute och cyklar igen :lol:

Postat: tis sep 02, 2008 7:30 am
av black_sirpa
nu har jag iaf fixat en axel från en 87:a å den har givare i bakaxeln.., :p så nu at de bara att blästra och bygga fästen.. :) bilder kommer! 8)

Postat: sön sep 07, 2008 8:46 pm
av black_sirpa
sådärja nu blev de iaf 2 bilder,, kass kvalla pga endast mobilkamera. :(

Bild
"nya" bakaxeln (skabbig som satan).

Bild

blästrad såg den lite bättre ut.. :)

men eftersom att bakaxeln såg ut som själva fan, så gick det ju självklart håt i kåpan när jag blästrade den. :doh: så de är bara att öppna skiten tömma den på fajilit, och hitta en ny kåpa nånstans. :roll:

de vart allt för den här gången,.

//Billy

Postat: lör sep 13, 2008 12:48 am
av black_sirpa
tja.!, nu har ja tänkt beställa lite grejer till motorn. :) men jag har ju en b230f, kan jag då beställa kolvar till en 230ft?, ja tänkte så jag får den lite kompsänkt,.. eller funkar det inte så??

//billy

Postat: lör sep 13, 2008 8:34 am
av Cpt Tuttle
Det är väl precis så som FT är kompsänkt så jag tror väl det ska gå utmärkt...

Postat: lör sep 13, 2008 8:40 am
av black_sirpa
de beställer jag en repsats till en ft från kg då! :wink:

Postat: lör sep 13, 2008 9:51 pm
av black_sirpa
nu kom jag och tänka på en grej.., vart ifrån ska jag få vakum till bromsservot?? :roll:

Postat: tor sep 18, 2008 7:10 pm
av Berrkan
Har precis funderat över samma sak. Vars får man vacum till bromsarna ifrån? Håller på med ett liknande projekt. (PV -62 och en b230ft) men har inte kommit lika långt som dig.

Postat: tis sep 23, 2008 3:57 pm
av black_sirpa
Hej.

Då var bak axeln fixad. :) blästrad, gamla fästen borta, nya fästen, blästrad, lackad med hammarlack!.

skickade iväg en beställning på nya bromssköldar och lite annat godis till framvagnen.

Å nu är bilen på väg in i garaget igen.! :D så att man får motera fram/bakvagn. blir skit bra.

Bild
allt klart! :)


over and out :arrow: