jag hade Pauter stakar innan till min 1301cc fiat motor... riktigt fina grejer dom har bromsat 1200hk i jänkeland ur fyror med dessa stakar.. så dom lär nog inte gå av i första hand sålänge dom får smörjning

ja det var väldigt finna stakar... var det ända som jag hitta som passa till min motor så... ja dom håller nog för lite medMattias J skrev:brukar inte gilla golf... MEN DEN HÄR var jädrar i det cool som fan![]()
jag hade Pauter stakar innan till min 1301cc fiat motor... riktigt fina grejer dom har bromsat 1200hk i jänkeland ur fyror med dessa stakar.. så dom lär nog inte gå av i första hand sålänge dom får smörjning
ja jag har taget axlar och knutar från passaten... men sen har jag byt mina spindlar med till passaten så det passade där med.... sen fick man lösa ok hållare.... japp jag ska försöka få ingång den nu i början av veckan... ska koppla in det sista imorgon blir det nog... sen ska jag till jobbet och köra trigga hjul .... så denna veckan ska den ingång igen---Coaster skrev:Grymt sa grisenVill höra och se lite film på bilen.. Va kör du med för drivaxlar/knutar.. standard från passaten du tog lådan från?? Har precis inhandlat lika låda och skall börja undersöka vad jag ska köra med för axlar mvh
okja jag har taget axlar och knutar från passaten... men sen har jag byt mina spindlar med till passaten så det passade där med.... sen fick man lösa ok hållare.... japp jag ska försöka få ingång den nu i början av veckan... ska koppla in det sista imorgon blir det nog... sen ska jag till jobbet och köra trigga hjul .... så denna veckan ska den ingång igen---
ja det tror jag... men jag har byt balk med ... sitter en från en golf 3 tdi så det är inte så mycket i min fram vagn som är orginal så.... men spindlar och det passa.... och axlarn med.... har funkat dom två milen som jag har kört med bilen... innan ms la av helt.... köpa alldrig sånt....Coaster skrev:okja jag har taget axlar och knutar från passaten... men sen har jag byt mina spindlar med till passaten så det passade där med.... sen fick man lösa ok hållare.... japp jag ska försöka få ingång den nu i början av veckan... ska koppla in det sista imorgon blir det nog... sen ska jag till jobbet och köra trigga hjul .... så denna veckan ska den ingång igen---Så de är alltså samma spårvidd på golfen som på passaten, de trodde jag inte eftersom spindlar och allt passar bolt on på golfen. Visst är 02a lådan den som ska vara kraftigast??
oki ja dom säger att passat lådorna ska tåla liten... känner en kille från hörby som kör med passat låder i sin caddy... men det håller inte så jätte bra för han... men sen har han nästan 550hk så... ja seat eller någon sån låda ska va bra.... jag är lite inne på att bygga ditt en lådan får en volov 850 turbo.-. dom håller för rätt så mycket effekt så... men sen är allt på min bil stummt med ... tror det hjälper lite.. sen är det ju hur man växlar och såvidare ju ...Mathias skrev:02A lådan är betydligt starkare än 020 lådan men att 02A
lådan ska vara så stryktålig kan man diskutera.
Det går att plocka i 02j drevsatsen i en 02A låda då det
sägs att 02j ska ha hållbarare drev.
En kille från falun klarade faktiskt hela förra sommaren
och några repor den här sommaren med 02j drevsatsen
i sin 600+hk golf vr6, men i säve (5/7-08) rasade fyran.
02m från bla v6 fourmotion och från vissa framhjulsdrivna
seater har en ruskigt stark och hållbar låda. Men då måste man byta
i princip allt för att få det fungera, tex startmotor, svänghjul, koppling,
drivaxlar mm.
oki ja dom säger att passat lådorna ska tåla liten... känner en kille från hörby som kör med passat låder i sin caddy... men det håller inte så jätte bra för han... men sen har han nästan 550hk så... ja seat eller någon sån låda ska va bra.... jag är lite inne på att bygga ditt en lådan får en volov 850 turbo.-. dom håller för rätt så mycket effekt så... men sen är allt på min bil stummt med ... tror det hjälper lite.. sen är det ju hur man växlar och såvidare ju ...Mathias skrev:02A lådan är betydligt starkare än 020 lådan men att 02A
lådan ska vara så stryktålig kan man diskutera.
Det går att plocka i 02j drevsatsen i en 02A låda då det
sägs att 02j ska ha hållbarare drev.
En kille från falun klarade faktiskt hela förra sommaren
och några repor den här sommaren med 02j drevsatsen
i sin 600+hk golf vr6, men i säve (5/7-08) rasade fyran.
02m från bla v6 fourmotion och från vissa framhjulsdrivna
seater har en ruskigt stark och hållbar låda. Men då måste man byta
i princip allt för att få det fungera, tex startmotor, svänghjul, koppling,
drivaxlar mm.
Tjena..Vr6_mannen skrev:jag köpte mina topp bultar på 034motorsport det och min koppling sats...
vet ej hur mycken den ska klar... allt är byt sen är veven balanserad och där sitter orginal kolvar dom är smidda så sen pautor stakar eller hur det uttalars
dom köpte jag av en kille här i sverige som plocka hem dom från usa...
Pitbull skrev:Tjena..Vr6_mannen skrev:jag köpte mina topp bultar på 034motorsport det och min koppling sats...
vet ej hur mycken den ska klar... allt är byt sen är veven balanserad och där sitter orginal kolvar dom är smidda så sen pautor stakar eller hur det uttalars
dom köpte jag av en kille här i sverige som plocka hem dom från usa...
Hur lång tid tog det innan du fick dina prylar ifrån 034motorsport ??
Mvh
Vr6_mannen skrev:Pitbull skrev: Tjena..
Hur lång tid tog det innan du fick dina prylar ifrån 034motorsport ??
Mvh
det tog ett tag för den koppling saten jag skulle ha hade dom inte hemma sen hade inte levarantören det med så... fick vänta någon veckan... men bultarn till toppen hade dom... sen fick jag det ner skrivet med så