Sida 3 av 17

Postat: tis maj 17, 2005 10:26 pm
av dannej
Lite nytt

Mycket färg och mycket kontrast
Bild

Bild

Bild

Bild


Fegt att trimma bromsarna egentligen
Bild


Egentillverkad kylare
Bild


Värmeväxlare (olja/vatten) för snabbare varmkörning
Bild

Postat: tis maj 17, 2005 10:54 pm
av mattias
Schysst dekal i bakrutan 8)
http://www.ipbolaget.com/users/ce03477/ ... 9skiva.JPG
Kul att se att BMW är med på ett hörn också. ;)

Postat: tor jun 02, 2005 10:08 pm
av dannej
Avgasbandaget monteras, man kanske borde ha varit med på syslöjden lite mera :lol:
Bild


Färdigt
Bild


Kylaren på plats, fläkten mellan kylaren och ICn
Bild


Fuelrailen klar
Bild


Fuelrailen igen
Bild

Postat: ons aug 10, 2005 4:01 pm
av dannej
Volvo sprängkåpan avkapad och påskruvad på ett motorblock
Bild


Centrerings verktyg skruvas i lådan samt ramlager
Bild


Hydraliskt uttrampningslager utan armar
Bild

Postat: ons aug 10, 2005 4:47 pm
av DanielW
Ser bra ut det.. :D Hur många hästar räknar du med?

Postat: ons aug 10, 2005 6:16 pm
av robban
dannej skrev:Hydraliskt uttrampningslager utan armar
Bild
Vart får man tag på de?

Postat: ons aug 10, 2005 6:21 pm
av dannej
robban skrev: Vart får man tag på de?
Det finns dyra eftermaknads prylar, men annars kan man ta slavcylindern från någon saab (alla har slavcylindern runt lmellaxeln) och sen göra en platta att sätta den på som passar på växellådan.

Postat: ons aug 10, 2005 6:22 pm
av dannej
DawR skrev:Ser bra ut det.. :D Hur många hästar räknar du med?
vet inte riktigt, beror lite på vad turbon räcke till osv, respons och körbarhet är prioriterat långt före maximal effekt.

Postat: ons aug 10, 2005 6:49 pm
av mattias
Jag är imponerad, det verkar gått en del tanke till de flesta detaljer på det här bygget.. jag följer utvecklingen nyfiket.

Postat: ons aug 10, 2005 7:04 pm
av dannej
mattias skrev:Jag är imponerad, det verkar gått en del tanke till de flesta detaljer på det här bygget.. jag följer utvecklingen nyfiket.
jodå, jag sätter inte ihop någonting som jag inte tror kommer fungera :wink:

Postat: ons aug 10, 2005 7:14 pm
av mattias
Var hittar man bränsletrycksgivaren ? Och till vilken kurs ?

Postat: ons aug 10, 2005 7:32 pm
av dannej
mattias skrev:Var hittar man bränsletrycksgivaren ? Och till vilken kurs ?
jag vet inte vilka som säljer Defi, jag beställde mina direkt från japan på www.greenline.jp

Postat: tor aug 11, 2005 1:07 pm
av Finnsebbe
Hur grova splines ryms Saab slavcylindern på? Går 1-1/8"? Hur långt är hela paketet med urtramplager och cylinder, då det är maximalt ihoppressat? D.v.s kan man använda en sån ifall ingående axeln på lådan är kort, som t.ex. på M400?

Postat: tor aug 11, 2005 1:09 pm
av Finnsebbe
Montera även aluminium förstärkningen under tråget då du svetsar!

Postat: tor aug 11, 2005 2:00 pm
av dannej
Finnsebbe skrev:Montera även aluminium förstärkningen under tråget då du svetsar!
jag skippade den, då den saknar styrningar så kan den likaväl dra sprängkåpan snett som att hålla den rak var min tanke