det roliga är ju att det går att besiktiga med turbo då också , som ombyggt fordon om man håller sig under 15kgw/100kg när man reggar ,det tycker jag låter lockande och bilen lär ju bli värd en del då

Min är en -89 så det blir väl svårare? Innan -88 hade väl varit enklare?Patrik H skrev:kul projekt har själv funderat på 5a i e30 för att få en bil som inte bara är för race.
det roliga är ju att det går att besiktiga med turbo då också , som ombyggt fordon om man håller sig under 15kgw/100kg när man reggar ,det tycker jag låter lockande och bilen lär ju bli värd en del då
Jag letar just nu ZFlåda polarn som åker på ZFlåda och ska svetsa om sprängkåpan tyckte att jag ska göra det riktigt direkt, men det är ju nästan smidigare att svarva en styrning till axeln istället för att kapa kåpan.. Hursomhelst är det ju en baggis.vectramicke skrev:Hallo! kul bygge, lär få ett betydligt brutalare sound än dom dära sexorna...Om du tänker åka med en 260 låda från en 3-serie, tänk på att inte ingående axeln når fram till lamellen, fick kapa av min sprängkåpa, fimpa ca 2cm och svetsa ihop skiten igen. Inte mycket jobb, men det är lite drygt om man redan byggt mellanaxel och växellådsfäste m.m som jag hade gjort när jag upptäckte problemet.
5-serielådan har längre axel och passar utan modifiering.