Datsun 260z 74

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
swe_crazy
Lite mer laddtryck

Inlägg av swe_crazy »

Skruvar vidare...spännande värre :lol:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Här har vi turbon...
Bild
readytorace
Forumsberoende

Inlägg av readytorace »

rajay visst är et nån gammal ih traktor turbo?har hållit på en del med gamla ih för en massa år sen tycker jag känner igen det ifrån den tiden.mvh morgan
norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
Team X
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Team X »

Hej

Nu fattar jag ingenting :shock: Vad är det för "Knöl " du har delat på bilderna ???
Björn Svensson

www.teamxracing.se
Användarvisningsbild
swe_crazy
Lite mer laddtryck

Inlägg av swe_crazy »

readytorace skrev:rajay visst är et nån gammal ih traktor turbo?har hållit på en del med gamla ih för en massa år sen tycker jag känner igen det ifrån den tiden.mvh morgan
Rajay gör eller gjorde turbos till diverse maskiner, men ej symaskiner...tror jag :wink:
Användarvisningsbild
swe_crazy
Lite mer laddtryck

Inlägg av swe_crazy »

Team X skrev:Hej

Nu fattar jag ingenting :shock: Vad är det för "Knöl " du har delat på bilderna ???
Säg inte knöl, tänkte på min chef direkt :hihi: .
Ska jag vara ärlig så vet jag inte(föregångaren till wastegate?)....det är iaf ingen äggkokare.
Har frågat runt angående mitt turbo kit. trodde först att det var ett janspeed turbo kit som såldes i England men hade fel. Hitta ett kit i USA. -back in the early 70's there was a company named Crown that actually sold a turbo kit for the 240z. It was a blow through system that only used one of the SU carbs. It was claimed to propel a 240z into the high 14's. Pretty fast for back then. Men
det är inte det jag har...men jag letar vidare, vill själv veta vad det är för chef...knöl menar jag som sitter där och vilket kit.
A.Jönsson
För mycket laddtryck

Inlägg av A.Jönsson »

Trådlyft.

Hur har det gått med den gamle Datsun ?
Finns det någon Datsunklubb eller forum där man kan hänga ?

Snacka om lämplig front att montera intercooler i.
Stefan P
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Stefan P »

Jag har ett par Datsun 1600 (510) från -72 också så det vore ju kul om det fanns nåt Datsun forum helt klart..Finns knappt några kvar av den modellen som jag har ..det fanns 72 stycken 1600´or 1990 när jag ringde o hörde med bilregistret då så det lär ju knappast finnas alltför många nu för tiden.. :roll:
//Stefan
Användarvisningsbild
swe_crazy
Lite mer laddtryck

Inlägg av swe_crazy »

En datsun 510 vore inte helt fel. Blir riktigt coola med en sänkning och feta fälgar 8).
Stefan P
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Stefan P »

dom är rätt coola.. :thumbright: ..vet inte riktigt hur jag ska göra med dom dock..har så många projekt o gamla bilar så funderar på att sälja dom.. :roll: ..köpte en gammal rallybil i början på -90-talet som var smälld o gjorde iordning den o körde folkrace med den så det finns delar som sjutton i gömmorna..tror att jag köpte 3-4 kompletta bilar o plockade ner..finns skärmar,fälgar,huvar,hasplåtar.bågar,lamelldiff,kylare,nya underdelar,kompletta motorer,toppar,drivaxlar,kardaner,växellådor,fjäderben,nya huvudcylindrar o kopplings-cylindrar ,bromsok,bromsklotsar o hel del annat på lager..tar ju lite plats också :roll: ..vi får se hur jag gör..har inte satt ut någon annons ännu iaf..

//Stefan
Johan_P
Forumsberoende

Inlägg av Johan_P »

fan dom där ger en lite nostalgi vib. körde en 240zx tror jag den hette. riktig rolig bil. har du sett den med corvette z1 motor och kompressor? hehe den du den är frän. en grej jag kom och tänka på är ju att gamla volvo 240 turbo har ju en fugge du skulle kunna använda.det är en tryck förgasare.måste finnas hur många som helst.annars skulle du kunna ta dina webber och bygga någon form av plenum kammare i lämpligt matrial så du får ett jämt tryck över alla 3 fuggarna.det hade jag nog sattsat på. en annan smart sak är ju att montera en lamda så du håller koll på blandningen.förgasarna följer ju inte med på samma sätt som insprutning = kan bli väldigt fett på låg varv och gå torre på hög varv. lika som sex inget bra att gå tort då spikar det = kärringen skriker. ett tips bara. :D
j björk
Forumsberoende

Inlägg av j björk »

Satt inte någon förgasare på 240 turbo, det satt K jetronic.
stocken
För mycket laddtryck

Inlägg av stocken »

sålde inte GiK ett förgasar turbo kitt till volvo 240 på 80talet? eller är jag helt ute o cyklar?
Användarvisningsbild
Daniel-635
Forumsberoende

Inlägg av Daniel-635 »

Verkligen spännande lösningar på detta "Retro byggen"

Hoppas det blir något av bilen, snygga linjer på de vagnarna :thumbright:
Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.

Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Johan_P
Forumsberoende

Inlägg av Johan_P »

j björk jo det gjorde det har själv haft en sådan eller 2.så det finns.
Användarvisningsbild
pimpmyfarad
För mycket laddtryck

Inlägg av pimpmyfarad »

Riktigt häftig bil tycker jag. Har alltid varit lite imopnerad sen jag såg klippet på en 240z med v8(nämndes kanske på sidan innan?).
Dom har potential att bli riktigt fräna.
Nicklas T
Skriv svar