Sida 3 av 9
Postat: tis jan 13, 2009 8:19 pm
av RoGGaH
Jo då den kommer nog hamna framför motorn.
Var på skoj jag la den där den får till och med csb,n att se liten ut
På slangen kommer den garranterat att gå på

Postat: tor jan 15, 2009 8:08 pm
av Ajden
Beställt flänsar nu och testat lite i datorn och fått till det här:
Wg placeringen kommer bli rakt ut ur första grova böjen.

Postat: tor jan 15, 2009 10:33 pm
av Klabbe Persson
Trevligt bygge o motor valet är ju helrätt
Ajden: En fundering tänkte på bilden som du skissat upp, tänk på tändstiften. Är ju klart bara en skiss så de löser ni säkert kanon.
Postat: fre jan 23, 2009 1:25 pm
av RoGGaH
Ser ju super bra ut det där

Med lite passning på måndag blir det nog kanon.
Postat: fre jan 23, 2009 5:27 pm
av maranello
riktigt häftigt!
mvh
Postat: sön jan 25, 2009 8:36 pm
av Ajden
Gjort kollektorerna i helgen

Postat: sön jan 25, 2009 10:12 pm
av RoGGaH
Kommer bli fina rör

Postat: fre jan 30, 2009 10:23 pm
av Ajden
Har börjat med röret nu. Råkade göra tabben att jag glömde bort att det satt en motorplåt i framkant när jag gjorde ritningen så det blev till att vända grenröret upp och ned för att få det bra.
I morn ska jag dra grova röret fram till turbon efter det är det dax för provmontering och passar det bra bygger jag den andra sidan och visar det finnas platts ska jag dra 3ans rör lite längre.

Postat: fre jan 30, 2009 10:26 pm
av LarC
Får du plats med tändkablarna om du har det så?
Edit:

jag var inte den förste som undrade det!
Postat: fre jan 30, 2009 11:11 pm
av Peter B
Ajden skrev:Wg placeringen kommer bli rakt ut ur första grova böjen.
Har du tänkt köra väldigt låga laddtryck?
Postat: lör jan 31, 2009 10:56 am
av RoGGaH
Blir ju grymt det där Robert
Vi hade tänkt hålla laddet ganska lågt till en början iaf runt 1bar, men vi får väl se hur det går

Postat: lör jan 31, 2009 10:57 am
av Ajden
LarC skrev:Får du plats med tändkablarna om du har det så?
Edit:

jag var inte den förste som undrade det!
Nu är det inga problem med tändkablar och sånt, allt det ligger under grenröret.
Peter B skrev:Ajden skrev:Wg placeringen kommer bli rakt ut ur första grova böjen.
Har du tänkt köra väldigt låga laddtryck?
Kom på det sen att det var mest lämpat för lågtrycksmotorer så det blir att flytta dom till en mer normal placering närmare turbon.
Postat: lör jan 31, 2009 5:54 pm
av Ajden
Då var den här halvan klarpunktad.

Postat: lör jan 31, 2009 7:33 pm
av maranello
riktigt tufft.
har alltid velat haft en datsun 280.
jobba på.
mvh
Postat: tis feb 03, 2009 1:49 pm
av Jens Gustavsson
det dära ser ju ricktigt fint ut!
inte så stor skilnad från denna
undra om du skulle göra ett litet snitt med rondellen där rören går i hop nära turbon så inte pulserna åker över till andra sidan motorn?
en liten plåt där kanse 4cm in i så riktar du pulsen och flödet mer rakt mot avgashuset.
Kom på det sen att det var mest lämpat för lågtrycksmotorer så det blir att flytta dom till en mer normal placering närmare turbon
det fungerar bra på höga tryck också men speciellt på låga tryck så tvingar man ut den i wg bättre.
det som eventuellt kan ställa till det lite är att på höga rpm och höga laddtryck så blir rörelseenergin i avgaserna ut i wg mer och trycket där kan bli lite högre än resten av avgastrycket och då kan man få fenomenet att laddtrycket sjunker lite på höga rpm.
men med en wg med stor kolv så blir det nog inget problem i praktiken.
ni kan väll styra laddtrycket lite genom link systemet också?