Resa insugskanal, kanalutformning

Diskussioner för erfaret folk
MadHenrik
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 83
Blev medlem: sön dec 17, 2006 12:56 pm
Ort: Kungälv

Inlägg av MadHenrik »

Mjo funderat på att byta ringar men vore bra om jag slapp, verkar ju inte behöva större än 38 avgasventil iaf, så lär inte behöva byta av den anledningen...

mjo, körna brevid ringen kanske kan ge lite extra press mot den?
The
Forumsberoende
Inlägg: 5100
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

Väldig OT men
Har funderat lite på det där med ventilstorlekar till min opel cih turbo.
De smidda ventiler jag fick tag på som skulle vara 45/40 (standardstorlek för 2.4 toppen) visade sig vara 47/41 :roll:

Det jag funderar på är ifall det blir helt mongoloitt att köra med så stora ventiler och en Enem I3 kam (slipad med större nockvinkel) i en moderat portad topp kombinerat med relativt lågt laddtryck

värden på kammen enligt enem
300/112/12.0

DURATION ANGIVEN DÄR ACCELERATION AV VENTIL BÖRJAR, NORMALT CA 0,20MM HÖGRE ÄN VENTILSPEL / NOCKVINKELN / VENTILLYFT VID 0-SPEL
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

berätta mer om motorn och vilken borr du kör? det är en vass kam iallafall.
The
Forumsberoende
Inlägg: 5100
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Inlägg av The »

Jens Gustavsson skrev:berätta mer om motorn och vilken borr du kör? det är en vass kam iallafall.
Allt står i min tråd i den allmäna motoreknikdelen, men det verkar som att ingen sett :)

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... sc&start=0
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Skriv svar