Sida 3 av 3
Postat: sön dec 28, 2008 2:20 pm
av MadHenrik
Mjo funderat på att byta ringar men vore bra om jag slapp, verkar ju inte behöva större än 38 avgasventil iaf, så lär inte behöva byta av den anledningen...
mjo, körna brevid ringen kanske kan ge lite extra press mot den?
Postat: mån dec 29, 2008 1:29 pm
av The
Väldig OT men
Har funderat lite på det där med ventilstorlekar till min opel cih turbo.
De smidda ventiler jag fick tag på som skulle vara 45/40 (standardstorlek för 2.4 toppen) visade sig vara 47/41
Det jag funderar på är ifall det blir helt mongoloitt att köra med så stora ventiler och en Enem I3 kam (slipad med större nockvinkel) i en moderat portad topp kombinerat med relativt lågt laddtryck
värden på kammen enligt enem
300/112/12.0
DURATION ANGIVEN DÄR ACCELERATION AV VENTIL BÖRJAR, NORMALT CA 0,20MM HÖGRE ÄN VENTILSPEL / NOCKVINKELN / VENTILLYFT VID 0-SPEL
Postat: mån dec 29, 2008 1:34 pm
av Jens Gustavsson
berätta mer om motorn och vilken borr du kör? det är en vass kam iallafall.
Postat: mån dec 29, 2008 2:29 pm
av The
Jens Gustavsson skrev:berätta mer om motorn och vilken borr du kör? det är en vass kam iallafall.
Allt står i min tråd i den allmäna motoreknikdelen, men det verkar som att ingen sett
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... sc&start=0