Sida 3 av 7

Postat: lör jan 10, 2009 11:11 pm
av stecka
fan jag har missat detta :? de där blir nog kalas de bara du inte kör ifrån oss så är jag nöjd.

Postat: lör jan 10, 2009 11:14 pm
av Lången
Haha...ja du kan nog sova lungt, eran bil rår jag nog inte på, men försöka går ju :P

Postat: sön jan 11, 2009 12:07 am
av Master
Ser riktigt bra ut :thumbright: Blir det några nattliga "aktiviteter" till sommaren med denna tro? Borde ju kunna hävda sig bra.

Lången skrev:Haha...ja du kan nog sova lungt, eran bil rår jag nog inte på, men försöka går ju :P
Försöka ska man alltid göra 8)

Postat: sön jan 11, 2009 10:41 am
av Lången
Jo, lite aktiviteter ska den nog få vara med om :thumbright: Men det hänger lite på Stecka om han har lust att hjälpa mig och mappa eller om han börjar fega ur :lol:

Postat: sön jan 11, 2009 2:56 pm
av Lången
Tänkte bygga om vevhusventilationen, tänker då på röret mellan insug och block. Ni som åker M20B25 hur har ni löst det? Vill få lite tips och ideer på hur man kan göra.

Postat: sön jan 11, 2009 8:24 pm
av stecka
fimpa röret och plugga i insuget bara trä på slang till röret.

Postat: sön jan 11, 2009 8:26 pm
av Lången
Jomen...röret sitter ju fast mellan insug och trycks på plats av fjädern. Kapar jag av röret och pluggar insuget så är ju röret i blocket helt löst :? Jag tänkte göra de tlite enkelt och bara sätta på ett gren på det röret och dra en slang från det och sen låta det vara som det är...bra eller bu?

Postat: sön jan 11, 2009 8:48 pm
av Master
Lången skrev:Jo, lite aktiviteter ska den nog få vara med om :thumbright: Men det hänger lite på Stecka om han har lust att hjälpa mig och mappa eller om han börjar fega ur :lol:
Låter ju bra det! O ingen kommer ju ihåg en fegis :wink:

Postat: sön jan 11, 2009 9:23 pm
av stecka
fukar det oxå annars är det lätt att få röret att sitta fast :thumbright:

Postat: sön jan 11, 2009 9:25 pm
av Lången
Okidoki...jag får ta och riva lös allt och kolla vad som blir bäst, men först är det uppstart som gäller. Borde kunna bli i morgon kväll om allt går som det ska.

Postat: mån jan 12, 2009 9:14 pm
av Lången
Nu är loket uppstartat :thumbright: Och eftersom det har varit plusgrader några dagar så är det ju bart på en del vägar så då var man ju tvungen och ut och testa :) Rätt stor skillnad på spool på k27an och HX55:an. Laddat verkar komma bra mycket tidigare nu, trots att avgashus och kompressordel är mycket större :thumbright: Lät rätt elak när wg:n öppnade :twisted: Tyvärr så läckte det från oljereturen på turbon så mitt nya fina avgasbandage är nersölat med olja :( luktar mindre gott i kupen vid körning. Men i övrigt verkar allt funka hittils iaf efter den lilla provkörningen. Glömde kameran i vanlig ordning :roll:

Postat: tis jan 13, 2009 8:05 pm
av Lången
Nån som har nått tips på hur man får bort oljan från avgasbandaget? Går överhuvudtaget eller är det bara att linda av och kasta skiten :( Provade med avfettning med det verkade inte funka.

Postat: tis jan 13, 2009 8:23 pm
av RoGGaH
Den brinner ju upp tillslut, annars är det nog bara att byta.

Postat: tis jan 13, 2009 8:35 pm
av Lången
Jo men innan den gör det så luktar den ju urk och ryker ganska bra, ähh..får väll ta bort den då :thumbdown:

Postat: tis jan 13, 2009 9:23 pm
av stecka
Bara till å köra :thumbright: