Sida 3 av 11

Postat: fre jan 09, 2009 8:12 pm
av weber-power
jävla tur du sa de! hade helt missat detta i all hast :doh: dock är det fixat och ett ATHENA cylinderkit med topp är påväg

Postat: lör jan 10, 2009 11:19 am
av klenis
Den har bara 2 kanaler + 2 booster portar

Postat: lör jan 10, 2009 2:56 pm
av weber-power
ja de är riktigt men har avbeställt den och en 6-kanalig är på G.
undra vad man ska använda för förgasare...hm

Postat: lör jan 10, 2009 3:10 pm
av Kadett4wd
jag skulle inte gå på mindre än 24mm på en 6 kanalare
Jag hade en mikuni 24mm på en 4 kanalare för några år sedan.
det funka skitbra på den mamban.

jag hittade till o med en fugge från en gammal Kawasaki 125a, den gick in under 'tanken' på mamban.

Den kawamotorn ser nätan ut som en Yamaha FS1 motor, alltså fuggen 'inuti' motorn.

lite ombestyckning o mamban gick finfint, toppade väl kanske 85-95blås.
bakhjulet vek sig ganska fort *S*

Postat: lör jan 10, 2009 3:24 pm
av weber-power
haha ja jag har kört 70cc mamba när man var 15-16, dock "bara" en miniterm med 19bing och himpa bimpa avgasystem :wink: men tycker både framhjul och bakhjul tog stryk på den jävlen av vissa anledningar haha :hihi:


men jag tror på 26 eller 28mm förgasare då den ska portas med.

Postat: sön jan 11, 2009 9:21 pm
av klenis
På gamla dar skulle jag säga en brochad bing 22mm men nu säger jag en micuni 26mm och en reead från en 80cc cross och slipa upp booster portarna så du får kanalerna

Postat: tor jan 15, 2009 5:43 pm
av weber-power
nu har cylindern kommit, får hoppas de går å få fart på den.
Bild
Bild

//matte

Postat: lör jan 17, 2009 8:32 pm
av weber-power
bara för att...! haha långt ifrån klar men tyckte sidorna såg så tråkiga ut så skrev lite på den :wink: ( ska måla med svart runt bokstäverna så de kommer se bättre ut sen) :roll:

Bild

Postat: sön jan 18, 2009 7:38 am
av klenis
Tusan oxo att man inte fick händerna på en sådan gobit som 15 åring
mmmmn men en shasc 6 väklad ceoss hoj fan va den gick...

Postat: sön jan 18, 2009 12:26 pm
av Johnny
klenis skrev:Tusan oxo att man inte fick händerna på en sådan gobit som 15 åring
mmmmn men en shasc 6 väklad ceoss hoj fan va den gick...
Är det fel på ditt tangentbord eller har du smuttat på flaskan? :hihi:

Postat: sön jan 18, 2009 1:29 pm
av weber-power
Johnny skrev:
klenis skrev:Tusan oxo att man inte fick händerna på en sådan gobit som 15 åring
mmmmn men en shasc 6 väklad ceoss hoj fan va den gick...
Är det fel på ditt tangentbord eller har du smuttat på flaskan? :hihi:
haha ja jag började fundera med :hihi:

Bild

Postat: mån jan 19, 2009 7:30 am
av klenis
Nää satt i bilen skrivande med en hand körande på E4an
Tala om att SMS är faliga att skriva körande bil.. :hihi:

Postat: tis jan 20, 2009 6:59 pm
av weber-power
klenis skrev:Nää satt i bilen skrivande med en hand körande på E4an
Tala om att SMS är faliga att skriva körande bil.. :hihi:
haha :hihi: nu har man börjat fila lite, har anpassat blocket mot cylindern och börjat fila smått i cylindern men ska börja räkna lite i "trimprogrammen i datorn först.

Postat: ons jan 21, 2009 1:04 am
av Enok
haha :hihi: nu har man börjat fila lite, har anpassat blocket mot cylindern och börjat fila smått i cylindern men ska börja räkna lite i "trimprogrammen i datorn först.[/quote]

Tänk på att du behöver ett långt register på motorn
om du skall köra 3-vxl. Om du varva till 11000 på
varje växel, så hamnar du på 6600 när du växlar till 2an
och 7200 på 3an.

Postat: ons jan 21, 2009 8:48 pm
av klenis
Topp och cylindrar från en Rigtig EU ligist moppe
Bild
Eller en relik från unga dagar ... :hihi:
Nää borad och portad 380cc tvåtaktare 68 hk mätt på bakhjulet