Poliskravaller i Pite.

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Hasse
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Hasse »

knotan skrev:jag vet inte men jag har iallafall alltid tyckt att man drar inte fram ett vapen å viftar med om man inte verkligen kan tänka sej att använda det..

en vuxen person som väger runt 100-110 kilo, har en hel del träning inom kampsort, drar fram en stålbatong mot en 17-18 åring som väger hälten så mycket , står med en öl i näven å tittar på när hans polare blir gripen .
att dra fjäderbatongen mot den killen å vifta mot honom som att han verkligen utgjorde ett hot :lol:

rent löjjeväckande....

dem snutarna var minst sagt oerfarn.

visst killarna hade garanterat gjort nått redan innan, men dem skulle gått in tagit killarna som dem garanterat redan innan vissst gjort nått stoppat in dem i en polisbil, kört hem dem till sina färläldrar eller till station vilket som nu vart mest lämpligt.

men att sitta kvar å håna polarna å säga saker som "passa dej annars tar vi dej med" å hota polarna med stryk å vifta med batonger å ha sej ...

jag förstår inte hur nån kan tycka att det är rätt gjort av poliserna...

javisst ni kan tycka att jag är dum i huvet om ni vill... det skiter jag fullständigt i. ni kanske poliser som slår smågrabbar är häfitgt vad vet jag.,..

visst jag tycker med att det skjuts alldeles för lite i detta land, men att håna smågrabbar som råkat ta några öl för myket å börja puckla med fjäderbatongerna är ju bara att gå för långt...

Kunde inte sagt de bättre själv..
Användarvisningsbild
Dalmasen
För mycket laddtryck

Inlägg av Dalmasen »

Jag tycker iaf att poliserna handlade som de skulle.Det beror kanske på att jag börjar närma mig 40,har lämnat tonåren och faktiskt är glad att polisen finns..Kanske inte under provkörningar av diverse fordon :twisted:
Bäst är ju killen som kastar sig på snutarna när de tar den andra killen,får smaka lite batong och sen skriker som en stucken gris :hihi: ..

Det som jag undrar när jag såg den här filmen är mest vad det egentligen är som driver dessa poliser att gå till sitt ARBETE och få stå ut med skiten.
Tänk om ni skulle jobba fredag-lördag kväll och när du ska jobba står det 30 st fulla snorungar och skriker åt dig på 1 meters avstånd.Du frågar om de vill flytta sig så du kan göra ditt jobb men då följer de efter dig och skriker ännu mer..Hur länge skulle man stå ut?
Samtidigt som poliserna fick kalla till sig förstärkning så kanske de behövdes på annat håll.
Jag såg denna länken på en sida där filmerna diskuteras. OM den här artikeln handlar om just det här bråket så va han kanske inte så oskyldig ändå http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/A ... Id=3623398

Min erfarenhet på senare år är att om man håller sig lugn och respekterar polisen så respekterar dem dig!
Citat "PowerMagazine": 450 hästkrafter i en 2 liters Volvomotor med bensin som drivmedel är en uppgift ,som man SKA vara tveksam över.Motsvarande effektivitet skulle tex innebära 1575 hästkrafter ur en 7 liters V8 motor.
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

Dalmasen skrev:Jag tycker iaf att poliserna handlade som de skulle.Det beror kanske på att jag börjar närma mig 40,har lämnat tonåren och faktiskt är glad att polisen finns..Kanske inte under provkörningar av diverse fordon :twisted:
Bäst är ju killen som kastar sig på snutarna när de tar den andra killen,får smaka lite batong och sen skriker som en stucken gris :hihi: ..

Det som jag undrar när jag såg den här filmen är mest vad det egentligen är som driver dessa poliser att gå till sitt ARBETE och få stå ut med skiten.
Tänk om ni skulle jobba fredag-lördag kväll och när du ska jobba står det 30 st fulla snorungar och skriker åt dig på 1 meters avstånd.Du frågar om de vill flytta sig så du kan göra ditt jobb men då följer de efter dig och skriker ännu mer..Hur länge skulle man stå ut?
Samtidigt som poliserna fick kalla till sig förstärkning så kanske de behövdes på annat håll.
Jag såg denna länken på en sida där filmerna diskuteras. OM den här artikeln handlar om just det här bråket så va han kanske inte så oskyldig ändå http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/A ... Id=3623398

Min erfarenhet på senare år är att om man håller sig lugn och respekterar polisen så respekterar dem dig!
Hm, jag är en bra bit över 30 och har jobbat med att köra kollektivtrafik i Göteborg enbart kväll och natt i fem år.
Tror nog att jag upplevt min del av fyllskallar och jag hade ingen batong eller hund, men klarade mig bra ändå.
Dessa snutar är inkompetenta.
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

jag är som sagt inte heller 18 år längre, har två barn numera, två små grabbar,

jag kan ärligt säg att jag stötte på poliser både 5 och 10 ggr under min ungdom, växte upp i en större stad, var ute å söp rätt ofta mm mm.
men jag har ALDRIG råkat ut för att nått gått så långt att polisen tar fram batonger och börjar slå folk..
har vart med på en del ganska stora kravaller (dock inte pga av alkohol utan politiska aktioner) där polisen kunde haft all anledning att dra fram batongerna, men inte ens då har jag vart med om nått liknande...

skillnaden som jag ser mellan poliserna i denna film och mot när jag var 18 år är väääldigt stor..

hur kommer det vara om några år när mina egna grabbar är 17-18 år å ute och festar, forsätter våldet öka från polisens sida så kommer jag blir förvånad om ingen blir skjuten snart för lite fyllestök..

visst jag är väääldigt medveten om att våldet blir hårdare på gatan ,, men detta är ju knapast nått gänsgalsmål i rosengård det handlar om,(isåfall hade jag bara skrattat om dem hade skjutit ner en eller ett par smågangsters) utan detta är en husvagnscamping i piteå, VISS skillnad....
Användarvisningsbild
MadMange
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av MadMange »

knotan skrev:visst jag är väääldigt medveten om att våldet blir hårdare på gatan ,, men detta är ju knapast nått gänsgalsmål i rosengård det handlar om,(isåfall hade jag bara skrattat om dem hade skjutit ner en eller ett par smågangsters) utan detta är en husvagnscamping i piteå, VISS skillnad....
Word ^^ :twisted: hehe
Teamet->> http://www.maddrift.se
Facebook->> http://www.facebook.com/MadDrift.se

Sponsorer 2014!!
jvl.nu karstorpsbildemontering.se pg-media.se agsinorrkoping.se visuellpartner.se
Användarvisningsbild
Leif Backlund
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Leif Backlund »

Suck.. Tummen upp till polisen! Vore inte knattarna där å gapa så skulle mest troligt de inte blivt så som de blev i slutändan. Annars BLI polis själva,de behövs alltid folk. Men de e va jag tycker.
Bild
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

hade dom inte bråkat och gapat utan respekterat poliserna så hade det inte behövt sluta som det gjorde.då hade dom inte ens behövt plocka fram batongerna
Användarvisningsbild
peppe
Skärgårds-trimmare
Kontakt:

Inlägg av peppe »

Vi kan ju konstatera att någon har ju gjort något för snuten är ju där och vill plocka in den där killen.

Som för övrigt verkar helt utfull och det är väl säkert därför dom vill ta in honom. Snutens huvudsysselsättning numera är ju att ta in folk under LOB. (Lagen om omhändertagande av berusade personer)

Så är det iallafall här i Umeå. Så mycket sjuka gripanden man har lyckats se igenom åren, och faktiskt lyckats åka med en gång.

Åter till videon. Det jag tycker är mest facinerande är att se hur dåligt team work dom har. Och precis som knotan säger så ser jag inte poängen med att dom alla drar upp teleskopbatongen och börjar hugga i luften mot grabbarna.

Speciellt rolig är ju snuten i första videon som tar upp batongen och sedan håller den ovanför huvudet och gör sig redo för att slå med den. Då dom är polis hade man ju hoppats att dom förstår att ska man använda den ska man sikta en bra bit under halsen om man inte vill döda någon.

Varför dom är nervösa kan man ju också fråga sig, då det är ett gäng snorisar (epa fjortisar vid första ögonkastet).

Att killarna går emot dem är väll en sak, dom vill väll säga något eller jävlas och störa dom. Men blir snutarna så jävla rädda för dom här juniorerna att dom måste börja plocka fram vapen? Helt absurt.

Hade jag varit polis där hade jag då behållt batongen på fickan och om nu det ville sig så illa att någon av snorisarna ville puncha till mig så hade dom väll fått göra det. Tack och bock du åker med.

Alla där vet att om dom gör något, fysiskt så är det klippt för dom direkt. Just därför så gör dom inget, och dom hade inte heller gjort även om dom hade behållt batongerna på fickan.

Nej, dagens polis liknar mer och mer ett gäng hippies från någon tecknad serie.

Mvh

PS. HAHAH jag gillar då dom plockar ut hunden som bara viftar på svansen och ser glad ut till en början.. En tam schäfer och ett gäng dörrvakter som klivit upp ett snäpp. Komisk film, hamnar på favoriter.
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Johan Lindberg »

Dom där två som kastar sig på dom kan ju skylla sig själva ganska korkat och känns ju dessutom förbannat dumt att bli anmäld för våld mot tjänsteman. Dock skulle dom ju aldrig ha plockat fram batongerna och hotat från början då hade det aldrig gått så där långt varför inte skicka fram dom andra poliserna och hålla dom på avstånd. Sen det där med att sätta knän i rygg å nacke är ett satans ofog kan ju paja hur mycket som helst å svårt å känna hur mycket man tar i. Å fjäder batongerna är riktigt farliga när dom riktas mot huvet blir en satans snärt med dom provat en på mig själv lite försiktigt jag skulle inte vilja att en adrenalin stinn polis slår den i bakhuvet iaf.
Användarvisningsbild
no1_martin
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av no1_martin »

peppe skrev: Att killarna går emot dem är väll en sak, dom vill väll säga något eller jävlas och störa dom. Men blir snutarna så jävla rädda för dom här juniorerna att dom måste börja plocka fram vapen? Helt absurt.

Ett gäng dörrvakter som klivit upp ett snäpp. Komisk film, hamnar på favoriter.
Man kan ju fundera vad de snutarna skulle göra om det hade handlat om ett gäng lite äldre killar som står lite tyngre på jorden som av okänd anledning stälde till problem. Skulle de göra som Knotan utan att kasta flaskan. Springa fort som fan :hihi: Eller skulle de bli tvugna att skjuta först och ställa frogorna sedan :roll:

Skulle de stått i dörren hade ju betendet varit bekant men snutar :thumbdown:
Kör 965T 440bwhp
Bygger 244 Banracebil
Bygger Speedcraft 17" lekbåt. Har kommit ett hus emellan men nån gång skall den bli klar.
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

Inlägg av tim gustavsson »

det finns för lite respekt för rättsväsendet i sverige tycker ja, å faktiskt otroligt dumt att säga att man ska kasta en flaska i huvudet på en polis :thumbdown: , som jag är helt övertygad om skulle riskera sitt liv för "dig" om du satt ex under pistol hot lr nått!

sen kan man ju ta sig en funderare va som skulle hända om man betedde sig som dom omkring gör, lr scratch that!! det skulle aldrig hända! dom vet vad som väntar :twisted: det är förvisso övervåld(det är övervåld!) men att svenska polisen skulle få gå ett par steg längre anser iaf jag!

ja är långt ifrån ett fan till polisen! bara haft kontakt med dom när det gäller böter :doh: men att där står ja bakom dom.

ser inge övervåld i filmen, utan det uppstår situationer som inte går att lösa med diskution pga stingsliga grabbar som har byxorna nere vid knäväcket så dom tappar dom :hihi:

ps: har haft en schäfer hund i familjen på 70 kg å vet va dom kan göra!! den hunden jämfört med våran hund ser ut att kunna väga mellan 50-60 kg, hyffsad stor...tro mig,den kan leka med oss alla om den släpps :twisted: det är det den är tränad för :!:

mvh tim
knotan
Forumsberoende

Inlägg av knotan »

jag tror jag gjort klart vad jag tycker,antingen förstår och håller man med mej, eller så förstår man inte vad jag menar och troligen är man då av annan åsikt.... vilket som...
Användarvisningsbild
Amazonic
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Amazonic »

håller med knotan!
Amazon -65 16v gt40 msII
camaro z28 -98
945 classic -98
aprilia rsv mille -00
Suzuki ls650 bobber -91
Yamaha sr500 -81
Användarvisningsbild
Sleeper_86
Forumsberoende

Inlägg av Sleeper_86 »

hundarna känner av räddsla.. är man inte hundrädd för 5 öre så blir hunden jävligt osäker.. tro mig.. :hihi:

övervåld? nej... men kunde gått gör så mycket smidigare...
//Jimmy

Passat TDI -99
Suzuki sj 410, B230, zf 4hp22, lj70 axlar mm.
Användarvisningsbild
tim gustavsson
För mycket laddtryck

Inlägg av tim gustavsson »

Sleeper_86 skrev:hundarna känner av räddsla.. är man inte hundrädd för 5 öre så blir hunden jävligt osäker.. tro mig.. :hihi:

övervåld? nej... men kunde gått gör så mycket smidigare...
nä där håller ja inte med, inte en polis hund, dom skiter i va du känner lr inte, en vanlig hund håller ja med! men verkligen inte en k9 :)
men vi får kanske vara oänse där :hihi:

mvh tim
Låst