142 TIC - Ny Film! sida 9
- marmander
- Forumsberoende
- Kontakt:
Det såg ut som om du använde hagmans 2k grund, eller? den är bra, bara du inte har använt deras sprutspackel!!
Vill bara varna alla för att köpa Hagmans sprutspackel! Jag har det på två ställen på min bil.. båda ställena måste slipas till grunden och lackas om pga blåsor
Ska du inte lägga en klarlack med pearl i? hade blivit läckert
Vill bara varna alla för att köpa Hagmans sprutspackel! Jag har det på två ställen på min bil.. båda ställena måste slipas till grunden och lackas om pga blåsor

Ska du inte lägga en klarlack med pearl i? hade blivit läckert

Det finns bara lösningar....
MVH/
Simon
MVH/
Simon
-
- Ganska mycket laddtryck
Min bil!!!
Känner igen den här bilen
.. har den inte rullat sen den åkte på trailern från Norsjö?

Re: Min bil!!!
hehe jo nog har den rullat nog...men inte med turbomotorn, var alldeles för mycket fix just då med den...men nu är allt på väg ihopEdde skrev:Känner igen den här bilen.. har den inte rullat sen den åkte på trailern från Norsjö?
Johannes Selberg
Ford F100
Ford F100
Klarlack
Nu är klarlacken lagd... tillslut ( kan bli ett lager till lite senare, men då av proffs)
Bilder of course...

Blev faktiskt ganska nöjd med resultatet på lacken då jag la den helt själv i garaget hemma...(lite torsprutt på taket men det ska nog gå å fixa
)
Montering
dagen efter klarlacken var det dax att börja lite smått med monteringen av all skit.
Vi började med att ta bort maskeringen för instrumentbrädan å tvätta golvet.

Sen åkte ena halvan av golvmattan in...

Efter det börja vi bege oss mot listerna och rutorna.
rutaorna var så knottriga av all färg å slip damm att dom Polera johan upp

Sen hitta brorsan en alu. list som han tyst drog sig undan med å börja gnida tilsl den blänkte
.....danke,danke!

Sen åkte dom flesta listerna på plats oxå.

Å tanken fick vara med oxå

Så där! full dag å välförkänt fika

Mer bilder och info imorgon...
Nu är klarlacken lagd... tillslut ( kan bli ett lager till lite senare, men då av proffs)
Bilder of course...

Blev faktiskt ganska nöjd med resultatet på lacken då jag la den helt själv i garaget hemma...(lite torsprutt på taket men det ska nog gå å fixa

Montering
dagen efter klarlacken var det dax att börja lite smått med monteringen av all skit.
Vi började med att ta bort maskeringen för instrumentbrädan å tvätta golvet.

Sen åkte ena halvan av golvmattan in...

Efter det börja vi bege oss mot listerna och rutorna.
rutaorna var så knottriga av all färg å slip damm att dom Polera johan upp

Sen hitta brorsan en alu. list som han tyst drog sig undan med å börja gnida tilsl den blänkte

Sen åkte dom flesta listerna på plats oxå.

Å tanken fick vara med oxå

Så där! full dag å välförkänt fika

Mer bilder och info imorgon...
Johannes Selberg
Ford F100
Ford F100
- S.Strömbäck
- För mycket laddtryck
Hehe WORD! inte tänker jag be om tillåtelse...då får det vara.S.Strömbäck skrev:Säger detsamma!
Ska man behöva böna & be hos nån moderator för att få tillåtelse att posta i forumet?!...aldrig....
Hur som hellst så är det skitkul att följa ditt bygge! Det blir nog en frän busbil när den är färdig
142'orna är sköna bilar, speciellt med de gammla bakljusen, de ser så "nätta" ut
tackar tackar jo jag hoppas den blir frän/fin när den är klar, å klart man ska ha dom tidigare bakljusen dom e ju great

Idag lackades motorn med grundfärg å började beta ut elsystemet lite å tog bort lite skit som bara används i 240.
Sorry inga bilder

mer info å (kanske

Johannes Selberg
Ford F100
Ford F100