Sida 3 av 24
Postat: tis mar 31, 2009 6:21 pm
av peppe
Gött projekt
Går det inte att lägga kylaren helt neråt? Så den ligger på golvet typ. Blir mindre klumpigt? Bara en tanke. Ser gött ut annars.
Mvh
Postat: tis mar 31, 2009 8:55 pm
av Karl Buchka
peppe skrev:Gött projekt
Går det inte att lägga kylaren helt neråt? Så den ligger på golvet typ. Blir mindre klumpigt? Bara en tanke. Ser gött ut annars.
Mvh
Tack!
Skulle faktiskt hellre lägga kylaren platt, med det ska få plats en fuel cell mellan kylaren och panhardstaget. Vi kommer få mycket bättre uppfattning på hur kylaren kan ligga när vi väl handlat en fuel cell.
Kalle
Postat: lör maj 02, 2009 10:47 pm
av alex b
En del speedparts har börjat trilla in. Brorsan har hittat en hel drös billiga AN anslutningar till hela bränsle- och oljesystemen. Wastegate och bränsletrycksregulator är också på gång.

40liters fuel cell med skum

4" kina laddluftkylare
Byggde klart insuget men eftersom vi bytt till 960 motor lade jag upp det till salu. Har några spekulanter på tråden så vi får se hur det blir.
Grenröret har också börjat ta form och kommer nog bli bra.

Postat: sön maj 03, 2009 8:22 am
av Karl Buchka
Har precis punktat färdigt grenröret. Hänge på turbon (HX50) för att se hur det blir:
Kan behöva ett litet hål i motorhuven.

Postat: lör maj 23, 2009 7:37 am
av Karl Buchka
Fick en gammal pelarborrmaskin av en kompis. Dammade av den och slängde på lite klistermärken.
Har aldrig haft en egen pelarborrmaskin innan. Känner mig skittaggad.
Ny växelspak med inbyggda stoppskruvar:
60mm HKS kopia:
H-profil:
Och sist men inte minst, Eaton M90 roots-kompressor påhängd:
Ska bli en nästan direkt kopia av Hilmerssons Manta när det gäller rördragning. Kompressor och turbo laddar genom ett par backventiler in i IC:n. Så fort turbon har mer ladd än kompressorn så öppnas en avlastningsventil som leder ut kompressorluften. Har pratat lite med Alex och vi funderar på att dreva kompressorn till att ge ca. 1 bar från tomgång. Vi gissar att HX50n borde vara uppe i ladd runt 3500rpm.
Åsikter eller insikter om det hela?
Postat: lör maj 23, 2009 5:20 pm
av turboTim
riktigt fett bygge kommer absolut följas

Postat: lör maj 23, 2009 6:43 pm
av AntonD
helgrymt projekt! tror på kompressor/turbo starkt
Postat: sön maj 24, 2009 9:07 am
av Woxter_740
alex b skrev:

40liters fuel cell med skum
detta kommer blir grymt fräänt

detta kommerr följas med glädige

men en fråga om din fuel cell

vart ha du köpt den?
Lycka till
//Woxter
Postat: sön maj 24, 2009 9:44 am
av subw000fer
gryyymt!

hilmerssons manta va de första ja tänkte på när ja fick se kompressorn

riktigt ballt me båda

Postat: sön maj 24, 2009 11:22 am
av Fredriksson
Härligt Bygge!!! Ska följas!!
Mvh Fredriksson
Postat: mån maj 25, 2009 11:47 am
av punganisse
Tjo,läste att ni helsvetsat bilen,har ni svetsat samtliga skarvar genom bilen helt.mycke fränt bygge kommer följas med stor spänning.önskar min 242 kaross va lika rost fri.man skam den som ger sig/Jimmy
Postat: mån maj 25, 2009 12:02 pm
av Stener
Fränt bygge

Ska följas. Är det 3-liters sexan ni bygger på? B6304?
Postat: mån maj 25, 2009 1:15 pm
av Karl Buchka
Tack ska ni ha killar!
Woxter: Fuel cellen kommer från Summit. Tror det va denna:
http://beta.summitracing.com/parts/SUM-293210/
punganisse: Vi har svetsat motorrummet, kupén, baggageutrymmet, och alla dörr- och fönsteröppningar. Underredet är altså inte svetsat än. Mindre roligt att ligga under bilen och skrapa tätningsmassa.
Stener: Jepp, den är 960 motor vi bygger från. T6 block skulle inte sitta helt fel, men de är fortfarande dyra. B6304:or kan fås nästan gratis.
Gjorde ett jättefynd på eBay igår. Får bli en liten teaser tills vi har fått grejorna.

Postat: mån maj 25, 2009 1:29 pm
av Stener
Ser bra ut

18" 335:or skulle inte sitta helt fel. Ser riktigt djupa ut också, Vill se mer

Postat: mån maj 25, 2009 5:45 pm
av subw000fer
Karl Buchka skrev: B6304:or kan fås nästan gratis.
vardå?

nemen va kostar en sån då ungefär?

trodde de va rätt dyrt
ser ut o va feeta fälgar
