Sida 3 av 19
Postat: tor mar 26, 2009 8:46 pm
av Blom
fruktansvärt snygg 140.
passar skitbra tillsammans med de vita fälgarna
Postat: tor mar 26, 2009 8:47 pm
av Henrik Wessman
Tack så väldigt mkt för alla komentarer, Kul att mitt arbete gav resultat

Postat: tor mar 26, 2009 9:19 pm
av Turbokoftan
Grymt fint jobb du gjort med bilen!
Postat: tor mar 26, 2009 9:22 pm
av Henrik Wessman
Turbokoftan skrev:Grymt fint jobb du gjort med bilen!
Tackar tackar

Postat: tor mar 26, 2009 9:50 pm
av G.Nauta
Så ska en 140 se ut

Riktigt riktigt snyggt !
Postat: fre mar 27, 2009 12:01 am
av Tobias Fridberg
Vart att riktigt fin du henrik

Postat: fre mar 27, 2009 7:10 am
av Henrik Wessman
Verkligen kul med alla komentarer, uppskattas!!

Postat: fre mar 27, 2009 7:12 am
av WTB
Får intstämma med ledet

Postat: lör apr 11, 2009 8:31 pm
av Henrik Wessman
En lite uppdatering om vad som komma skall.
ZF lådan klar..
Nya svänghjulet med Tilton koppling.
Även Bakvagn från 240 med 1031axel.
Monterat Aussie Locker i 1031an, hoppas den funkar.. Hört att många har haft krångel med dom
Ska försöka montera allt inom kort.
Har någon byggt hydralisk koppling på 140? Isf skulle ja va glad om nån kunde komma med tips hur man på bästa sätt att montera kopplingscylindern i bilen

Eller kanske någon t.o.m har en bild

Postat: lör apr 11, 2009 8:38 pm
av WTB
Mumma

Postat: sön apr 12, 2009 1:06 am
av Tobias Fridberg
kostat på riktigt mycket nu
så de blev en aussie ändå, ska bli kul å se hur den funkar för dig ifall man ska skaffa en själv.
Postat: sön apr 12, 2009 7:11 am
av joel
riktigt fint bygge.. roligt med 140 också
Ang diffspärren så behöver du inte vara orolig så länge den är monterad som de ska så funkar den,
Jag själv kör mycket offroad med suzuki samurai å detta är den vanligaste diffspärren i offroad världen..
Kan säga att den är riktigt bra, men de kan smälla å rycka lite när den vill gå ur sitt låsta läge men de är helt naturligt

Postat: sön apr 12, 2009 8:36 pm
av Peter J
Ang kopplingscylinder, jag satte en hydraulcylinder bakåt under instrumentbrädan
Lite krångligt o fylla olja med det går
Postat: sön apr 12, 2009 8:52 pm
av Henrik Wessman
Peter J skrev:Ang kopplingscylinder, jag satte en hydraulcylinder bakåt under instrumentbrädan
Lite krångligt o fylla olja med det går
Okay, Har fått mig en cylinder från en volvo 940 som hade bra konstruktion och fästen. Men spelar de nån roll när lådan och slavcylindern är från BMW. Borde inte göra nått tycker ja? Tänkte om de skiljer på hydraltyck mm
Postat: sön apr 19, 2009 9:32 pm
av Henrik Wessman
Har äntligen monterat Växellådan och bakvagnen nu.
Här kommer lite bilder på installationen...
Det som återstår nu är att korta växelreglaget och bygga kopplingscylinder vid pedalen.
Ingen som har några tipps än?
