Sida 3 av 3

Postat: ons maj 13, 2009 12:56 pm
av zipper
Herman skrev:Hmm, ja det var lite konstigt.

Men det finns säkert nån här på forumet som kan hjälpa dig. Den låda som följde med min Omega-sexa har wire så jag är inte riktigt 100 på hur den med hydraul-koppling ser ut.
ja de är hel skumt :S.. ja de hoppas jag med att de finns:). hehe ja du har de bra du :D.. ville oxå ha wire men men ja får försöka lösa de så gott jag kan :)..

Postat: fre maj 15, 2009 1:25 pm
av zipper
så nu är kopplingsproblemet löst :) ska bara inhandla en ny kopplingscylinder va som jag misstänkte den flyttade för lite olja den ja hade :(. men men och snart ska motorn ur vill inte vänta tills vintern så ja plockar ur den nu istället så kan den stå och glänsa hela vintern istället:). då kanske man har lite mer tid för is körning med :)..

Postat: mån maj 18, 2009 1:07 pm
av zipper
som ni säkert vet så är juh planen att få på en snurra på den här motorn men är de nån som har nå bra och rekomendera va de gäller turbo vill juh inte ha för tidigt ladd och inte för stor snurra heller då de är lite halv dåligt med plats :)... ni får gärna komma med förslag och bilder kommer snart igen ska bara få nå skoj och plåta :P

Postat: mån maj 18, 2009 4:12 pm
av Cassius
zipper skrev:som ni säkert vet så är juh planen att få på en snurra på den här motorn men är de nån som har nå bra och rekomendera va de gäller turbo vill juh inte ha för tidigt ladd och inte för stor snurra heller då de är lite halv dåligt med plats :)... ni får gärna komma med förslag och bilder kommer snart igen ska bara få nå skoj och plåta :P
Jeansgaraget kör med en T34 från en Cossie, den verkar ju onekligen ha rätt bra respons :)

Den motorn överhuvudtaget är rätt simpelt byggd också, tror dom kör spänd lmm, större spridare, 4 kilos grundtryck och 0,8 bar! Nån finurlig grej för att sänka tändningen hade dom också knopat dit :)

Mer info: www.jeansgaraget.se Där finns de filmer också ;)

Postat: mån maj 18, 2009 10:47 pm
av j0jje
Varför inte 2.6 toppen på LE-botten? då spelar det ju inte nån roll att den har sämre topp å kam, ser den ju också ut som en 2.6 fast då har du typ 30-40 hk extra sägs det, inget jag kan verifiera dock. Men klart ska du överladda så är det ju inte så stor idé då kompen hamnar på typ 11.5, då är det nog bättre med en c30ne på 177hk å lite laddtryck :)

Postat: ons maj 20, 2009 4:15 pm
av zipper
Cassius skrev:
zipper skrev:som ni säkert vet så är juh planen att få på en snurra på den här motorn men är de nån som har nå bra och rekomendera va de gäller turbo vill juh inte ha för tidigt ladd och inte för stor snurra heller då de är lite halv dåligt med plats :)... ni får gärna komma med förslag och bilder kommer snart igen ska bara få nå skoj och plåta :P
Jeansgaraget kör med en T34 från en Cossie, den verkar ju onekligen ha rätt bra respons :)

Den motorn överhuvudtaget är rätt simpelt byggd också, tror dom kör spänd lmm, större spridare, 4 kilos grundtryck och 0,8 bar! Nån finurlig grej för att sänka tändningen hade dom också knopat dit :)

Mer info: www.jeansgaraget.se Där finns de filmer också ;)
de va en bra sida :p tack för tipset :)

Postat: ons maj 20, 2009 4:17 pm
av zipper
nu till en extremt jobbig och tråkig sak håller på med rost ingen gillar väl de men lika bra att ta de men hur i fan ska man lyckas komma åt överallt :S typ runt lysen och sånt :S har inget ja kommer åt med där och kan inte blästra heller då ja inte har nå saker till de:S så nån som har nå annat bra tips?

Postat: ons maj 27, 2009 3:00 pm
av zipper
dags för mera bilder snart ska bara få in dom på datorn har iallafall målat allt nu och turbon kommer hem i morron så ja tror ja väntar med att lägga upp tills ja har den hemma så får ja med den oxå på bild men de har hänt en del sen sist iallafall :)

Postat: tis jul 14, 2009 8:00 pm
av jonns
hur går det för dig??

Postat: mån aug 03, 2009 6:48 pm
av zipper
hej alla glada internet har legat nere typ 1 månad nu så har inte kunnat uppdaterat nått:(. dock så har de inte hänt nått med bilen heller då ja har tappat lusten. hoppas att den kommer tebax snart men uppdaterar så fort de händer nått nytt igen :).. så tappa inte hoppet än :P

Postat: sön aug 09, 2009 7:31 pm
av zipper
de händer inte speciellt mycke just nu men har planer på att börja smida eget grenrör snart men frågan är ju va ska ja ha för typ av rör ?. misstänker att vanligt avgasystems rör INTE duger :P... och bilder kommer så fort ja har kamera igen

Postat: mån jan 25, 2010 7:24 pm
av Fighter
Er det helt dødt her?