Sida 3 av 3
Re:
Postat: fre jul 15, 2011 8:21 pm
av noech
Rasmus 85 skrev:Då är det en 1,6 td turbo,den har en wastegate som liknar en separat som ändå är fastmonterad på avgashuset,vet inte varför den har det krångliga systemet,men de är inte konstruerade för att ladda 2 bar

nu ha turbon börja tappa trycket... låter å känns som att wgn inte orka hålla imot å ja ha inte ändrat varken ladd eller ställt på pumpen mer...
va kan de va som har hänt?
Re: vw 1,9TD trim frågor
Postat: mån okt 10, 2011 7:17 pm
av Rickard Widen
Hej! Är helt färsk på den här fronten,har köpt en Vento 1.9 tdi 1997.Vad kan man göra för att öka lite effekt på ett billigt och bra sätt?
Re: vw 1,9TD trim frågor
Postat: fre okt 21, 2011 11:13 am
av Rickard Widen
Ingen som har nåt att säga?????
Re: vw 1,9TD trim frågor
Postat: lör okt 22, 2011 10:51 am
av Enok
Om du har elektronisk styrd pump så kan du testa med evry mod ,sök på google vad det innebär.
Re: vw 1,9TD trim frågor
Postat: lör feb 08, 2014 12:26 pm
av 9wallner4
tjenare!
kopplingen har börjat slira på skodan felician. ingen som vet nån goo tryckplatta som passar rakt på svänghjulet som orkar hålla emot. då lamellen va kanon fin

Re: Sv: vw 1,9TD trim frågor
Postat: sön feb 09, 2014 11:06 am
av Sierra94
Finns ingen standard som passar rakt av vad jag vet. När jag turbokonverterade min caddy pickis så beställde jag en ny komplett koppling från england. 3 pucks sinter med ny starkare tryckplatta. Gick på 3 tusen o funkade bra. Hade 180 hk i motorn. Kolla länken
http://www.garaget.org/?car=59550
Re: vw 1,9TD trim frågor
Postat: sön feb 09, 2014 5:46 pm
av 9wallner4
okej. tänkte om man kunde hitta nån från en annan bil som kanske pallar. ska testa från en bensinare o testa

Re: Sv: vw 1,9TD trim frågor
Postat: sön feb 09, 2014 8:22 pm
av Sierra94
Den blir nog ännu sämre då bensinaren har mindre vrid. Så antingen en annan kraftigare eller en ny avsedd för dieselmotorn.
Ska du köra med turbo finns tyvärr inga andra vägar att gå. Om du inte ska fega och bara köra lite överladdat. Men ska man härja som jag har gjort så är det lika bra att sätta dit rejäla doningar och sen bygga pump och byta turbo mm. Svagaste länken i denna drivlina är kopplingen. Lådan håller bra.
Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Re: vw 1,9TD trim frågor
Postat: lör apr 19, 2014 4:24 pm
av lyyski
Tänkte flika in här med en fråga!
Kommer eventuellt köpa en mk1 caddy å tanken är då att slänga in en 1,9 dieselmotor.
Funderar på elektroniken, vilka årsmodeller har mer eller mindre elektronik?
Allt så mekaniskt som möjligt vore fint!
Med vänlig hälsning,
Re: vw 1,9TD trim frågor
Postat: lör apr 19, 2014 5:14 pm
av Christoffer N
försök få tag i en motor från någon tidig golf 3 eller vento , du vill ha en AAZ motor den är det mekanisk pump på så det enda i elväg som behövs + till pumpen
Re: vw 1,9TD trim frågor
Postat: sön apr 20, 2014 7:20 pm
av lyyski
Finns det möjlighet att ta en nyare motor å då montera en mekpump från äldre? Kan tro att det är lättare å hitta någon nyare motor.
Finns det någonstans info ifall man tar ett helt motlrpaket från en nyare golf och flyttar över härva mm om man bestämmer sig för att köra med nyare saker? Tänker då på elscheman å allt lull lull med startspärrar mm.
Med vänlig hälsning,