Sida 3 av 22
Postat: tor sep 01, 2005 11:09 am
av abris
Pitebo skrev:jag har svetsat upp hela blocket ett par mm och planat sen, blev kanon=) nej skämt åsido, jag har 3.8 liters stakarna, de är 142.5mm långa=perfa....


den var bra!!!
Postat: fre sep 02, 2005 5:28 am
av Götesson
Trodde väll att det var något i den stilen

Postat: sön okt 02, 2005 8:49 pm
av Muppaskalle
Va och hälsade på Marcus idag och knäppte några bilder på hans projekt.
Med fullbur och vadderat tak blir vurporna en barnlek.
Bakvagn
Grenröret färdigt.
Marcus fick leta ett bra tag innan han hittade den här wastegaten som matchar hans nya läppstift och högklackade läderstövlar.

Om den lite speciella rördragningen kommer att funka som det är tänkt återstår att se.
Postat: mån okt 03, 2005 2:20 am
av robban
waste:ar den rakt ut?
Postat: mån okt 03, 2005 11:09 am
av Pitebo
kommer att dumpa ut genom ett rör nån stans runt framdäcket.....
Postat: tis nov 08, 2005 12:04 am
av johanedstrom
Pitebo: kompis med killarna på mc-xpress? tycker att jag känner igen den lösningen på "WG-rören" från några grenrör dom gjort..

Postat: tis nov 08, 2005 12:01 pm
av Pitebo
ja kan man väl säga då jag jobbar där.....
Postat: tis nov 08, 2005 12:10 pm
av Steve
Funkar det bra att göra sådär? Blir det inte en massa motpulser från dom andra två rören?
Skulle va underbart om det funkade att göra sådär på min bmw-motor..
Postat: tis nov 08, 2005 12:15 pm
av mattias
Den där lösningen tål väl att testas, som jag ser det är största problemet att wastegaten bara evakuerar från 1:a och 4:e cylindern. Det är bara att hoppas att det räcker för att hålla laddtrycket under kontroll.
Postat: tis nov 08, 2005 12:15 pm
av Pitebo
detta är inte utprovat än, visar sig i vinter om teorin stämmer......
Postat: tis nov 08, 2005 12:17 pm
av Jens Gustavsson
mattias skrev:Den där lösningen tål väl att testas, som jag ser det är största problemet att wastegaten bara evakuerar från 1:a och 4:e cylindern. Det är bara att hoppas att det räcker för att hålla laddtrycket under kontroll.
vist är från alla 4 cyl? Blir det bromsning till vintern?
Postat: tis nov 08, 2005 12:18 pm
av Pitebo
kanske är lite otydlig bild, det går rör från varje primärrör till WG:n ....dvs som ett litet grenrör....
Postat: tis nov 08, 2005 12:20 pm
av Steve
Pitebo skrev:kanske är lite otydlig bild, det går rör från varje primärrör till WG:n ....dvs som ett litet grenrör....
Aha, då blev det lite lättare att förstå

Postat: tis nov 08, 2005 12:22 pm
av mattias
St3v3 skrev:Pitebo skrev:kanske är lite otydlig bild, det går rör från varje primärrör till WG:n ....dvs som ett litet grenrör....
Aha, då blev det lite lättare att förstå

Aha

Postat: tis nov 08, 2005 12:23 pm
av Jens Gustavsson
det fungerar nog bra vi har funderat på likannde lösningar här i sävar också. grenröret slipper transpotera gaserna till kolektorn, visst är grenröret ganska grovt också?