Sida 3 av 6
Postat: fre maj 27, 2005 8:24 am
av JAS
herr O skrev:vilka halsringar sitter monterade i webrarna?
jag var ute imorse och pillade ut dom, fanns ingen stansning så jag tror dom har suttit i svarven.
41,3mm
Postat: fre maj 27, 2005 12:21 pm
av Jonas Ohlsson
41,3 det var ganska stora till R kammen men vi få se om det funkar ändå,
jag har mindre om det skulle behövas

Postat: fre maj 27, 2005 1:58 pm
av Jens Gustavsson
normalt sett ska man inte ha större än 0.9xspjällets dim(45)=40.5mm, men det finns undantag.
Postat: fre maj 27, 2005 1:59 pm
av JAS
Jag får hålla tummarna helt enkelt
Ska skruva ihop motorn ikväll, om det inte jävlas allt för mycket så borde den vara i bilen senast imorgon.
Blir det att köra på BR för din del herr_o? Tänkte om man skulle komma och talas vid lite om du ändå är uppe på klockis

Postat: fre maj 27, 2005 2:01 pm
av JAS
Jens Gustavsson skrev:normalt sett ska man inte ha större än 0.9xspjällets dim(45)=40.5mm, men det finns undantag.
okej, det där vet ni bättre än jag. men jag är ju här för att lära mig.
herr_o får ta sig en titt och ge ett utlåtande sen.
Postat: tis maj 31, 2005 8:27 am
av JonasW
Hur har det gått?
Postat: tis maj 31, 2005 7:08 pm
av JAS
Volvo142 skrev:Hur har det gått?
motorn är tillbaka i bilen, men den jävlas lite... måste ta ett kompaprov för att se hur allt står till. men generatorn har lagt av och batteriet är dött.
så just nu är batteriet på laddning så ett kompressionstest kan göras.
är som den hostar ur 2ans cylinder, nån som har en aning vad det kan va?
Postat: tis maj 31, 2005 9:06 pm
av Jonas Ohlsson
hostar den på starten eller när den går på tomgång eller när?
Postat: ons jun 01, 2005 9:20 am
av JAS
herr O skrev:hostar den på starten eller när den går på tomgång eller när?
den hostar på tomgången, sen när man går upp på varv är det inte lika mycket.
Postat: ons jun 01, 2005 1:22 pm
av Jonas Ohlsson
tjuvluft?
Postat: tor jun 02, 2005 8:45 am
av JAS
kan vara, jag har varit och köpt en flaska startgas och packning på tub..
Postat: tor jun 02, 2005 11:35 am
av JAS
nu har jag tätat, den har slutat "hosta".
men nu fick jag ett annat knepigt fel som pekar annu mer på tjuvluft, den går upp på varv eftersom...?
men jag ska kika lite mer om jag missat nått ställe

Postat: tor jun 02, 2005 5:57 pm
av JAS
nu är det då tätt, upptäckte att det gick ett litet gängat hål på sidan av insuget där den drog tjuvluft.
men nu har jag en svinhög tomgång när den är kall (bättre när den blir varm) + att kopplingen tar kasst.

alltid ska det vara nått.
känns som jag pratar med migsjälv här:P
Postat: tor jun 02, 2005 6:06 pm
av JonasW
JAS skrev:nu är det då tätt, upptäckte att det gick ett litet gängat hål på sidan av insuget där den drog tjuvluft.
men nu har jag en svinhög tomgång när den är kall (bättre när den blir varm) + att kopplingen tar kasst.

alltid ska det vara nått.
känns som jag pratar med migsjälv här:P
Börjar närma sig ett besök då märker jag?

Skoj att du fått igång grejerna igen!
Postat: fre jun 03, 2005 3:41 pm
av JAS
Volvo142 skrev:Börjar närma sig ett besök då märker jag?

Skoj att du fått igång grejerna igen!
jo nu ska det inte vara långt borta, jag var ut och städade i bilen och slängde in min maskot på hatthyllan (spöken laban

)
jag ska försöka gulla med jonas så han kan komma och se över allt nån gång nästa vecka, ska fara till fjällen i helgen.
vad tror du Volvo142, nån gång nästa vecka?