Har iPhone med dynolicious som sägs vara mer exakt än g-tech, vad sägs om att jämföra?
Man ställer in vikt, drivlineförlust (0% ger HK på hjulen istället för att räkna drivlineförlust) etc.
(Hörde av Robban att man kunde vikta bilen nånstans kring Röbäck????)
http://www.dynolicious.com/
http://www.youtube.com/watch?v=0-DFbJQbeSY
Kan bifoga några "testkörningar" med bilar vi gjort.
Kör man inte 402m fullt ut så får man en 201m tid istället.
Alla bilar har testas minst 2ggr och på alla så har det varit riktigt lika med tanke på förhållandena (dålig start etc)
Audi -08 TQ
Vikt 1570kg
0-100km/h - 6,43sek
60fot - 2,37sek @ 47,2
201m - 9,46sek @ 127,1/h
402m - 14,42sek @ 161,6km/h
Max acceleration - 1,04G´s
Peak Horsepower - 224HK (220hk standard + borttagen kat.)
Supra MK3 (kört 3 vändor där effekten varierat mellan 334-343HK, tog den med 338hk tiderna för att ta ett medium)
vikt 1640kg
0-100km/h - 6,97sek
60fot - 2,43sek @ 45,2km/h
201m - 9,35sek @ 130,3km/h
402m - 14,27sek @ 165km/h
Max acceleration - 1,58G´s
Peak Horsepower - 337HK (0.9bar med org. turbo dock bytt IC + tryckrör och borttagen Fuelcut)
Har dock inte läst på men det går att ställa:
Rollout (speedtest) 0inches
Rollout (distance tests) 12inches
Trigger (verkar känslig men den står på högsta, 0.20G)