Volvo 242 M60B40 Turbo
Stener skrev:Ni får skynda er och skruva ihop strömsundsbilarna, lär ju bli race i helgen eller helgen efter depinsamt att det bara är en bil som nästan går något ifrån strömsund och det är den där lotus omegan, ni måste ju visa han vart skåpet ska stå!
hur ser de ut för peppe? fått till någon mapp?
han borde ju kunna hävda sej lite mot lotusen iaf.
- reine
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
2st lotus omega, en dodge viper, porsche gt3, corvette c6 och snart en 244 som hoppas på 400hk+ och väldigt många grymma jänkare som ford mustang på 600+, dodge challenger m.m. så om man räknar på befolkning så finns de ändå rätt mycke hårda bilar här=)Stener skrev:Ni får skynda er och skruva ihop strömsundsbilarna, lär ju bli race i helgen eller helgen efter depinsamt att det bara är en bil som nästan går något ifrån strömsund och det är den där lotus omegan, ni måste ju visa han vart skåpet ska stå!
finns det nå grymma kärror i lit?
vet ju om att de går eller gick nån bmw turbo där som såg ut att gå som ett as iallafall

för mej blir det väldigt lugnt iallafall.. och om jag får till bilen tror jag inte att jag ställer upp i nått race med 192hk

äsch jänkare ska de va nå de?
förutom min bil då som går som ett skott (inte) så har vi tre bmw's på mellan 400-800 hästar, en E30 och två E34:or. En av dom rejsade mot lotusen på förra racenight men missade växlar så åkte på förlust tyvärr. Sen har vi ju en 144:a med 16v och HX35:a som antagligen går jävligt bra men han är väldigt hemlighetsfull så man får aldrig se eller höra något.
Kommer va kul att följa det här projektet

förutom min bil då som går som ett skott (inte) så har vi tre bmw's på mellan 400-800 hästar, en E30 och två E34:or. En av dom rejsade mot lotusen på förra racenight men missade växlar så åkte på förlust tyvärr. Sen har vi ju en 144:a med 16v och HX35:a som antagligen går jävligt bra men han är väldigt hemlighetsfull så man får aldrig se eller höra något.
Kommer va kul att följa det här projektet

Chevelle SS -65
-
- Forumsberoende
en update vore skoj frän bil du håller på med mvh i enföredetta flata bo 

norrländsk och het - jo tack jag vet. Snygg och läcker, tack det räcker. Norrländsk och smart, så uppenbart! Alla vill se oss falla, men vi norrlänningar slår sönder dom alla. Tre ord räcker, jag föddes läcker! Norrlänningar är heta, det ska alla veta! Alla norrlänningar kopiera om du vill visa att du är en ......äkta norrlänning!
- reine
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
ja här kommer en liten update iallafall..
har slipat upp motorutrymmet lite för att få slänga på nån färg..
mest för att man inte ska få en chock av den neonmintgröna orginalfärgen
och för att slippa plocka upp en näve med gammalt oljegrus varje gång man sticker ner handen där.
Passade samtidigt på att svetsa lite skarvar och blästra av lite prylar.
Tack till ante och richard för hjälp med slipning och blästring
Här ser man även den snygga plåten som sitter för ett stort hål i torpeden.. stack in en liten fördelare där förut när femman satt i..

sen vart det dags för grundfärg.. åsså blev man röksugen mitt uppe i allt
kanske nån som vill byta garagegolv med mej? less på att ligga på grus/jord nu

sen börja man att montera lite prylar

tog och drog strömkabel ifrån skuffen fram till en +plint i motorutrymmet

sen vare dags att testa lyfta i motor + låda... inte lätt när man är själv och med ett spakblock/spel som motorlyft..
testa först montera med låda... gick inge vidare. saknades nån mm för att få ner allt på en gång..

rev av lådan och sparka ner skiten

gick ju helt pefekt tills jag såg att tråget låg emot de där blocket som alla bromsledningar går till.. sitter ju monterat på balken på 75 årsmodell.. (kanske nån fler oxå)
bara att riva ur motorn igen.. flytta på prylen och plocka bort och bocka om alla ledningar m.m..
sen vred jag på hjulen igen och skulle putta fram bilen.. de gick inte.. tvärstumt.. hade glömt hissa ner den ifrån domkraften+pallbocken
då gav jag upp och for hem
har slipat upp motorutrymmet lite för att få slänga på nån färg..
mest för att man inte ska få en chock av den neonmintgröna orginalfärgen
och för att slippa plocka upp en näve med gammalt oljegrus varje gång man sticker ner handen där.
Passade samtidigt på att svetsa lite skarvar och blästra av lite prylar.
Tack till ante och richard för hjälp med slipning och blästring

Här ser man även den snygga plåten som sitter för ett stort hål i torpeden.. stack in en liten fördelare där förut när femman satt i..

sen vart det dags för grundfärg.. åsså blev man röksugen mitt uppe i allt

kanske nån som vill byta garagegolv med mej? less på att ligga på grus/jord nu

sen börja man att montera lite prylar

tog och drog strömkabel ifrån skuffen fram till en +plint i motorutrymmet

sen vare dags att testa lyfta i motor + låda... inte lätt när man är själv och med ett spakblock/spel som motorlyft..
testa först montera med låda... gick inge vidare. saknades nån mm för att få ner allt på en gång..

rev av lådan och sparka ner skiten

gick ju helt pefekt tills jag såg att tråget låg emot de där blocket som alla bromsledningar går till.. sitter ju monterat på balken på 75 årsmodell.. (kanske nån fler oxå)
bara att riva ur motorn igen.. flytta på prylen och plocka bort och bocka om alla ledningar m.m..
sen vred jag på hjulen igen och skulle putta fram bilen.. de gick inte.. tvärstumt.. hade glömt hissa ner den ifrån domkraften+pallbocken

- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Kontakt: