Sida 3 av 9
Postat: sön jul 16, 2006 10:00 pm
av C Upp
Foffe skrev:även om inte besiktningen kräver innerskärmar så lär det ha en vis förstärkning. Rör ska dras som förstärkning på min. Ska även svetsas en liten "kil" längst ner där ramen möter själva karossen. Ha bara inte bleve gjort än. Jag vill se att bilen startar å gör först sen lär ja få ny energi å börja på å dona me resten (hoppas jag)

Ja ja. Jag ska svetsa i förstärkningar jag med. Men jag undrar om inte ramen viker sig när den står belastad så utan förstärkningarna, medans du bygger?
Postat: mån jul 17, 2006 2:55 pm
av Foffe
jahaja ursäkta! jordå den håller ihop fint har även lyft ramen med motor framvagn å allt utan större svikt.
Postat: fre jul 21, 2006 3:08 pm
av Foffe
Idag har katchtank tillverkats. Hitta en brandsläckare av märket "skogis" som fick sätta livet till (höll ja oxå på å göra nära på

)
Trodde eftersom munstycket på släckarn va trasig å sprinten va ur att släckarn va tom så påväg till verkstan tryckte ja till en gång på släckarn å fick kolsyra rakt upp i ansikte

tur att man e glasögonorm.

På bilden syns vanlig bosch insprutningspump från en saab. En sugande pump ifrån biltema. Vanligt bränslefilter från tanken syns under "släckarn"
Fanns förslag på att montera returledning för bensin på lilla rörbiten på påfyllnadsrör för dom som inte har en aluminiumsvets funkar det bra att använda skarvslangen mellan oxå


Postat: tis aug 15, 2006 3:57 pm
av Foffe
Inte så jekla mycke kvar till ett försök att starta igång den, Men allting e så rappligt gjort så de bli vell si å så kan ja tänka mej

Postat: tis aug 15, 2006 3:58 pm
av peppe
Hehe, brutal anläggning

Postat: tis aug 15, 2006 4:00 pm
av Foffe
mmm notera att jag e amatör å allting e utomhusmek å med pinnsvets å andra enkla medel

Postat: tis aug 15, 2006 4:12 pm
av peppe
Foffe skrev:mmm notera att jag e amatör å allting e utomhusmek å med pinnsvets å andra enkla medel

Det var inte alls så jag menade.
En dopad B20 är det aldrig fel på, downpipen säger väll allt? Brutalt

Postat: tis aug 15, 2006 4:25 pm
av Jonas Ohlsson
tufft!! äntligen ett bygge i min smak

Postat: tis aug 15, 2006 4:36 pm
av peppe
herr O skrev:tufft!! äntligen ett bygge i min smak

Det var väll ungefär det jag menade, tror bara foffe inte förstog det från början

Postat: lör aug 19, 2006 12:00 pm
av Foffe
Montera skärmar front å huv idag för att kolla om allt fick plats. Det gjorde det ! Än saknas förstärkningar för framvagnen så de bli inge köra av

Postat: sön aug 20, 2006 12:21 pm
av Foffe
bilen är provstartad nu (med 0 bars övertryck alltså bara utjämnat) men den vill bara gå om jag matar den med 0,3-0,4 bars tryck och enligt uppgifter ska dom ju då ha 0,18 ? (2 st dellorto)
Nu sitter mätarn bara på ena förgasarn å regulatorn har dubbla utgångar så det går en slang till respektive förgasare. Men endock ska det vell vara 0,18 på mätarn då
Den vill inte riktigt gå på så låga tryck verka de som. Sen går bilen å hålla vid liv i kanske 30 sekunder sen dör den av å e man riktigt snabb på gasen gå man fart på den igen. E som att soppan inte räcker till

Postat: sön aug 20, 2006 4:33 pm
av powerpak
är flottörnivåerna rätt justerade?
Postat: sön aug 20, 2006 4:34 pm
av Foffe
vet ej ha många grejjer å kolla för å leta fel nu. Får inte upp någe turbotryck heller
men men ja e väl så imponerad av att den iaf starta direkt å gick av sej självt så ja klaga inte (än)

Postat: sön aug 27, 2006 7:15 pm
av Foffe
Nu är förstärkningsrör i framvagn gjort. Samt strömdragning å batteriplacering i bagaget
Men 50ampere slutstegssäkring hänger inte med då man kör startmotorn utan bränner säkringen tyvärr. Har en 100 ampere automatsäkring som ska in istället imorgon. Sen ska elsystemet dras om framtill oxå.
Postat: ons aug 30, 2006 4:21 pm
av fredda
HALLÅJ..
FÅR DU NÅGON ORNING PÅ BILEN??