Sida 3 av 11

Postat: tis feb 02, 2010 7:15 pm
av NikkO
Låter bra det.
Jodå, 95an som vanlig bil gillas också skarpt, så detta är ju kul att se.


Ska du göra något åt motor/låda? Kanske 6vxl quaife om du är rik :D

Postat: tis feb 02, 2010 7:24 pm
av SRD
NikkO skrev:Låter bra det.
Jodå, 95an som vanlig bil gillas också skarpt, så detta är ju kul att se.


Ska du göra något åt motor/låda? Kanske 6vxl quaife om du är rik :D
Kul att du gillar det :)

nä i år blir det inget mer gjort å varken motor eller låda. om man inte rasar då. utan focus är på väghållning bromsar säkerhet. så blir det att ta tag i det andra inför 2011.

Postat: tis feb 02, 2010 7:38 pm
av G_lund
Då får man se dej på lite banträffar med turboklubben i sommar då? :)

Postat: tis feb 02, 2010 9:03 pm
av SRD
G_lund skrev:Då får man se dej på lite banträffar med turboklubben i sommar då? :)
japp det kan du lita på

Postat: tis feb 02, 2010 9:13 pm
av SRD
lite bilder på dagen jobb
då jag hade problem med att det blev svårt att växla när man dragit på fullt. så löste jag detta med nya fina stag till motor å låda.

När jag började riva i det upptäckte jag felet ett stag hade gått sönder.
Bild

Gamla vs nya staget observera att det blir stumt nu :)
Bild

Nya staget på plats.
Bild

passade även på att göra ett extra stag så man vet att det är still. Kan säga att det funkade kanon :)
Bild

Postat: ons feb 03, 2010 12:04 am
av SRD
Och så till nyheterna då. Detta är beställt och påväg hem

330mm skivor och 6kolvs ok
Bild

Justerbara coilovers
Bild

Övre fjäderbenslagring
Bild

Postat: ons feb 03, 2010 12:18 am
av larzzon
Chassi och bromsar är ju bra att uppdatera på allvar.

Köp ingen quiflåda den är dyr låter mycket och är helt underbar. :wink:
Alltså min 9000 blev som helt annan bil, växlarna bara smäller i inget tvekande som vanliga 9000 lådor brukar göra.

Postat: ons feb 03, 2010 12:27 am
av SRD
larzzon skrev:Chassi och bromsar är ju bra att Uppdatera på allvar.

Köp ingen quiflåda Den är dyr låter Mycket och är helt underbar. :wink:
Alltså min 9.000 blev som helt annan bil, växlarna bara smäller jag inget tvekande som vanliga 9.000 lådor Brukar Gora.
det kommer det med fast blir nog till 2011

Postat: ons feb 03, 2010 12:58 am
av Turbho
SRD skrev:
larzzon skrev:Chassi och bromsar är ju bra att Uppdatera på allvar.

Köp ingen quiflåda Den är dyr låter Mycket och är helt underbar. :wink:
Alltså min 9.000 blev som helt annan bil, växlarna bara smäller jag inget tvekande som vanliga 9.000 lådor Brukar Gora.
det kommer det med fast blir nog till 2011
räckte ju med att en kommentera så vällde det in.
man önskar ju man bara hade hälften av kunskapen här inne så vore flygplan lätta att slå.

Fortsätt sådär.
Säkert missat men kör du med original lådan ?

Postat: ons feb 03, 2010 1:26 am
av SRD
Turbho skrev:
SRD skrev: det kommer det med fast blir nog till 2011
räckte ju med att en kommentera så vällde det in.
man önskar ju man bara hade hälften av kunskapen här inne så vore flygplan lätta att slå.

Fortsätt sådär.
Säkert missat men kör du med original lådan ?
Tackar så mycket för motivations orden:) ja en så länge är lådan orginal då jag inte tänkt ta ut några direkta effekter ca300 till i sommar.
sedan kör jag ingen strippen körning så lådan borde klara sig. men allt kan ju hända. Och det är ju ett själ till att uppdatera:)

Postat: ons feb 03, 2010 4:29 am
av larzzon
SRD skrev:
Turbho skrev: räckte ju med att en kommentera så vällde det in.
man önskar ju man bara hade hälften av kunskapen här inne så vore flygplan lätta att slå.

Fortsätt sådär.
Säkert missat men kör du med original lådan ?
Tackar så mycket för motivations orden:) ja en så länge är lådan orginal då jag inte tänkt ta ut några direkta effekter ca300 till i sommar.
sedan kör jag ingen strippen körning så lådan borde klara sig. men allt kan ju hända. Och det är ju ett själ till att uppdatera:)
Jag körde med ungefär 300 hästar med originallåda utan några problem, hade ju då oxå en liten plutteturbo td04-15t #7 så jag hade laddtryck tidgt. Rasade ingen låda men det var ibland så man knep med skinkorna när pedalen sänktes mot golvet och det blev vilt däckspinn :hihi:

Postat: ons feb 03, 2010 9:55 am
av SRD
känner igen det där från min gamla 9000 de n lämnade ju 320hk på hjulen så. och ingen diff krita friskt ibland haha

Postat: lör feb 06, 2010 4:43 pm
av SRD
Gå in här och rösta på min bil
maila mig när ni röstat. De som röstar på bilen är med i en utlottning om att få åka med i bilen på Kinnekullering

http://www.bilsport.se/dotzridercontest ... php?vote=1
Dotz Rider Contest


Med vänlig hälsning Jimmy Bronwaller
min mail srd@live.se
pm här går också bra

Postat: sön feb 14, 2010 2:55 am
av SRD
Fick hem lite bra att ha saker till bilen
Så nu får man se till att mäta ut vart man ska sitta och fästa fast bältes fätena.

Har även lagt lite energi på att snygga till under huven var riktigt smutsigt men blev bra till slut.

Bild

Bild

Bild

Postat: tis feb 16, 2010 11:44 pm
av SRD
Idag har jag tagit tag i att bygga nytt avgassystem. Började med att bygga en ny downpipe i 3 tum.
Mätte även ut vad jag mer behövde för delar och åkte direkt efter jobbet och handlade det som saknades:)
Så i morgon blir det att svetsa färdig.

Bild
Downpipen börjar ta form.

Bild
Provmonterat.

Bild
Lambda sond på plats.

Bild
Lite nya delar.

Bild
Flexskarv.