TEAM BOOST PERFORMANCE!!!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
JIMPA
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 79
Blev medlem: mån aug 03, 2009 8:16 am

Inlägg av JIMPA »

Jörgen W skrev:Ser mkt bra ut, och vilket tempo :thumbright:

FAN VAD KUL ATT NI GILLAR DEN :D är alltid roligt med kommentarer..


och angående tempot så är nog den klockrena kombinationen av byggherrar :wink: vilja och sjukt mycket idioti :thumbright:

mvh
TEAM BOOST PERFORMANCE

9.25@252km/h i en gammal e30!!!
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

JIMPA skrev:
Jörgen W skrev:Ser mkt bra ut, och vilket tempo :thumbright:

FAN VAD KUL ATT NI GILLAR DEN :D är alltid roligt med kommentarer..


och angående tempot så är nog den klockrena kombinationen av byggherrar :wink: vilja och sjukt mycket idioti :thumbright:

mvh
:thumbright:
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
Användarvisningsbild
jk-racing
För mycket laddtryck
Inlägg: 129
Blev medlem: ons jul 11, 2007 11:51 am
Ort: Kristianstad

Inlägg av jk-racing »

jk-racing skrev:
Ser bra ut grabbar
tvärröret under förarstolen (42*3) är det för att klara sfi spec eller "bara"för stolen och bältet.
Vi undrar för vårt chassi blev färdigt och bes innan reglerna blev klara så vi kanske får "göra om och gör rätt" om vi skall köra efter 2013.MVH JK-Racing


japp det röret finns me på sfi ritnigarna och är för sido krock,behöver inte vara 42x3,både golv röret och tvärröret får vara i 32x3,vi hade bara en passlig 42x3 stump rör låg,så de fick bli den

mvh
Tack för svaret. vi undrar om ni skulle kunna göra oss en liten tjänst. vi har ingen sfi 25.4 spec så skulle ni vilja gå in på vår tråd och kolla på våra chassibilder om vi behöver ändra/lägga till något? vill ni inte förstår vi det. ni har ju betalt pengar för er sfi spec. MVH JK-racing
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

jk-racing skrev:jk-racing skrev:
Ser bra ut grabbar
tvärröret under förarstolen (42*3) är det för att klara sfi spec eller "bara"för stolen och bältet.
Vi undrar för vårt chassi blev färdigt och bes innan reglerna blev klara så vi kanske får "göra om och gör rätt" om vi skall köra efter 2013.MVH JK-Racing


japp det röret finns me på sfi ritnigarna och är för sido krock,behöver inte vara 42x3,både golv röret och tvärröret får vara i 32x3,vi hade bara en passlig 42x3 stump rör låg,så de fick bli den

mvh
Tack för svaret. vi undrar om ni skulle kunna göra oss en liten tjänst. vi har ingen sfi 25.4 spec så skulle ni vilja gå in på vår tråd och kolla på våra chassibilder om vi behöver ändra/lägga till något? vill ni inte förstår vi det. ni har ju betalt pengar för er sfi spec. MVH JK-racing
visst inga problem

mvh
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

börjar bli rörigt nu :P

kvällens jobb

började med takröret,sedan började vi svetsa lite smått
Bild
Bild
takrör och en början på fanny bågen
Bild
Bild

kick upp rör en tillbockade
Bild
Bild

allt för ikväll
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
andreasgustavsson
För mycket laddtryck
Inlägg: 305
Blev medlem: lör jun 20, 2009 11:34 pm

Inlägg av andreasgustavsson »

Så utomordentligt snyggt jobb! Stor eloge för detta bygge, kommer bli kanonbra!

Keep up the good work! :D
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

andreasgustavsson skrev:Så utomordentligt snyggt jobb! Stor eloge för detta bygge, kommer bli kanonbra!

Keep up the good work! :D
tack tack

återigen riktigt kul att ni gillar det :thumbright:

mvh
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
Nova Jörgen
Forumsberoende
Inlägg: 740
Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
Kontakt:

Inlägg av Nova Jörgen »

Mika.
Kollade ni upp det där med bredden på Uniballs'en, så ni inte bygger fast er med för liten bredd mellan 4-link plattorna? Vi håller på att svarva distanser för 25 mm breda Uniballs. I fall man vill ha kraftigare modell i framtiden.

För övrigt är jag imponerad av tempot på bygget :thumbright:

Ska försöka komma ihåg att kolla upp det där med "svetstrådar" i morgon.

Ha de'
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer ;)
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

Nova Jörgen skrev:Mika.
Kollade ni upp det där med bredden på Uniballs'en, så ni inte bygger fast er med för liten bredd mellan 4-link plattorna? Vi håller på att svarva distanser för 25 mm breda Uniballs. I fall man vill ha kraftigare modell i framtiden.

För övrigt är jag imponerad av tempot på bygget :thumbright:

Ska försöka komma ihåg att kolla upp det där med "svetstrådar" i morgon.

Ha de'
yepp,läget är under kontroll :thumbright:
kul att du gilla den,vi har fått lära oss prata medans vi jobbar iställe för att prata o stå o titta :hihi:

aaah pinnarna glömde ju till o med ja bort :doh: ,ringer o påminner dej i morron :thumbright:

mvh
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
KingConcrete
Lite mer laddtryck
Inlägg: 36
Blev medlem: sön dec 16, 2007 10:34 pm
Ort: Stockholm / Sandviken
Kontakt:

Inlägg av KingConcrete »

Snygg bil. Ser framemot ännu en opel med jänke tänk

Jag har en Commondore'69 med 9" moser axel
358" CSB och en TH350 låda :)
F.D Våldsamt överladdat
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

KingConcrete skrev:Snygg bil. Ser framemot ännu en opel med jänke tänk

Jag har en Commondore'69 med 9" moser axel
358" CSB och en TH350 låda :)
fränt,några bilder på den?

mvh
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

nuuuuuu e bakramen inmåttad och upp punktad,vi måttade fram en mitt punkt med linje laser,fruktansvärt vad mycke mätande det blir men nu tror vi att vi e på rätt iallafall :thumbright: , förhoppningsvis blir det bra

lite bilder då
Bild
Bild

Bild

tänkt ride-hight med 33x10.5w,kommer bli hur brutal som helst
Bild
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
Användarvisningsbild
johan johansson
Forumsberoende
Inlägg: 735
Blev medlem: tis apr 17, 2007 10:42 pm
Ort: västerås/turbocity

Inlägg av johan johansson »

kommer bli så jävulskt cool fan man blir sugen på att bygga nytt chassie

kommer ni bli klara till sommaren eller vad e målet.

/johan
volvo pv 53 16v
Nova Jörgen
Forumsberoende
Inlägg: 740
Blev medlem: mån feb 18, 2008 11:15 pm
Kontakt:

Inlägg av Nova Jörgen »

Jaja ni ungdomar ska vara så "high tech" med laser å sånt...Själva kör vi med rätsnöre, gamla hederliga lod och gradskiva...funkar kalas bra :hihi:

Vi fick också bakrams kickupen på plats i kväll, i morgon ska vi försöka slutmontera främre 4-link fästena och provmontera bakaxelhuset med fästen å allt.

Mika, din moster :lol: fick göra lite nytta i kväll också. Hennes engelska är betydligt bättre än min så hon fick ringa SFI foundation och beställa 25.4 å 25.5 chassi specarna så man inte bygger bort sig inför framtiden.

Jobba på...

Ha de'
Jörgen K.
Framgångsrik Bracket racer ;)
Fixar det mesta i Bakaxelväg och pular en del med DR-chassin. Mer Info på hemsidan
hulta
För mycket laddtryck
Inlägg: 111
Blev medlem: mån okt 15, 2007 10:09 pm

Inlägg av hulta »

johan johansson skrev:kommer bli så jävulskt cool fan man blir sugen på att bygga nytt chassie

kommer ni bli klara till sommaren eller vad e målet.

/johan
en förhoppning e att kunna stå klara till första kjula,skulle vara guld

mvh
TEAM BOOST PERFORMANCE

michael hultgren
Skriv svar