Sida 3 av 3
Postat: mån nov 01, 2010 9:05 pm
av low budget
Då finns det ju en anledning till att det inte höll iaf.Ser nog ingen anledning att byta till nått annat förrän dreven börjar gå sönder.Har en känsla av att dom pallar mer än man tror!Fanns ett servicemeddelande på "GM" att man skulle använda en av dom rek. olja och ligga ca 10mm under nivåpluggen,när jag följde detta hängde synkringarna med på otroligt snabba växlingar=nöjd!
Postat: tor nov 18, 2010 1:12 am
av duettracing
tjena dalhgren
har du fått bänkat motorn än?
hoppas du kommer över 400 hästar

Postat: tor nov 18, 2010 12:08 pm
av volvo__242
tjena nej har inte blivit av ska köra den i rotortesten på jobbet ng kväll när det finns tid. bänkning för o efter mappning kommer upp med sifrorna här senare

hoppas på lite över 400 riktiga rotortesten är inte så snäll..
Re: volvo 244 saab2,3t
Postat: tor feb 03, 2011 7:38 pm
av low budget
Hur går det i garaget med nya karossen,Åka till sommaren eller har det kommit saker emellan? Händer ju att det gör det ibland.
Re: volvo 244 saab2,3t
Postat: tor feb 03, 2011 10:49 pm
av Granlund
Jag var hemma hos honom igår och kikade hur han gjort med motorfästen osv.
Växellådan var ur efter ett ras under iskörning förra helgen men vi startade motorn och den var det minsann inga fel på.
Lät som den ville ut och rasta betydligt dyrare bilar

Re: volvo 244 saab2,3t
Postat: lör feb 12, 2011 1:46 am
av Jocke_S
ja man börja ju undra om det hände nått med bilen...
hur har du motorn? ovanför frambalken eller inne i kupen som nästan alla andra?
en liten fråga bara vad använder du för sprut? original kanske?