Sida 3 av 24
Postat: sön jan 03, 2010 4:38 pm
av lord_nordkvist
va fränt.. ser ut att vara bra effektökning där mellan 4500-5000 varv
du har ju även bra med volym i motorn så han kanske inte blir så värst känslig på de låga varven då
nä de ska bli intressant att följa..
riktigt fint kitt dedär från adolfsson, var det bra passform på delarna me?
Postat: sön jan 03, 2010 10:39 pm
av -TLM-
En av de grymmaste bilarna i Sverige! Har följt projektet på PPF länge, men har inget konto där.. = )
Smygmyser med filmen på din gamla E30 när du kör på en lång raksträcka i skogen.. Så jäkla ball bil det med!
Postat: sön jan 03, 2010 11:07 pm
av robbz
lord_nordkvist skrev:va fränt.. ser ut att vara bra effektökning där mellan 4500-5000 varv
du har ju även bra med volym i motorn så han kanske inte blir så värst känslig på de låga varven då
nä de ska bli intressant att följa..
riktigt fint kitt dedär från adolfsson, var det bra passform på delarna me?
haha, ja den blir säkert skitlätt att köra
-jo motorvolymen och grundeffekten hjälper såklart till en hel del. tror att originaleffekten ligger på 220hk(?)
-adolfssonkitet är verkligen att rekomendera, dom har nya lokaler och nya formar osv....väldigt lite underjobb som behövdes för att uppnå det resultatet som vi har uppnått!
-TLM- tack så mycket
-jo den gick riktigt bra med den gammla knotan också, är det den här filmen du tänker på?:
http://www.youtube.com/user/TheKingBerg ... lXnEPxmIoQ
för övrigt så backade vi ut bilen för första gången efter kopplingshaveriet idag, och det funkade sketabra alltihop!! så vi lät bilen stå och gå varm ute i det fria......vassegå, här bjuds på en rak turbosexa som låter som en stygg åtta
efter 5min så kikade vi ut......hmmmm nice...bara å köra in igen!

Postat: mån jan 04, 2010 11:33 am
av Nicke Blom
Coolt

På med isdäcken nu!!
Postat: mån jan 04, 2010 11:57 am
av Pitbull
Fan Robbz va de snyter på fint nä du drar med din E30. =)
Postat: tis jan 05, 2010 1:18 am
av robbz
Nicke Blom skrev:Coolt

På med isdäcken nu!!
hehe vi hade faktist planer på det, men tror inte hag kan höja bilen så pass mycket som det behövs...tur e väl det
pitbull: med gammelknotan eller nya? vilket som, jäkla sång det är i bmw:s 12 ventilare, både m20 och m30 är ju ren musik i mina öron
/mvh
Postat: tis jan 05, 2010 2:55 pm
av lord_nordkvist
hehe ja har du lite flyt orkar den säkert dra lös svålarna när de kommer lite ladd
aha jo jag spanade själv på ett likadant kit hos adolfsson förut, ångrar mig lite att det inte vart ett sånt, riktigt fläskig å fin
har du flödat toppen någe så du har några värden, före å efter portning å större ventiler?
Postat: tis jan 05, 2010 10:15 pm
av robbz
ja det är inte försent att bygga om bilen, vintern har just börjat
-toppen är inte flödestestad än, tyvärr.
nästa gång motorn tas isär så ska den testas är det tänkt.
men nåt rätt borde kickmaier gjort när den levererar den här effekten på det här laddet

, ska bli kul att se vad den flödar sen.
/mvh
Postat: ons jan 06, 2010 9:27 pm
av -TLM-
Aha, så det är alltså samma bil som har försetts med ny motor. Jag tror jag förstår! = )
På med isdäcken nu!
Postat: ons jan 06, 2010 10:26 pm
av lord_nordkvist
haha nja ja känner mig rätt nöjd faktiskt (dvs orka inte riva isär en gång till)
men blir det nå mera byggen framöver så är det ju skönt att veta att dom har fina grejer..
jamen precis, skulle ju vara lite intressant.. verkar ju onekligen fungera riktigt okej menar ja
de blir över tusen sträcket till sommarn då?

Postat: fre jan 08, 2010 1:24 pm
av robbz
-TLM- skrev:Aha, så det är alltså samma bil som har försetts med ny motor. Jag tror jag förstår! = )
På med isdäcken nu!
jo men visst
nordqvist: japp, vet några bmw 6: or i sverige som bromsat 900hk på bakhjulen med sån turbo jag kör med (BW 375).....sen är det stopp.
-så som sagt, målet är att bromsa det då har jag 4-siffrigt i motorn, det e nice
btw så har jag börjat pula lite med huven nu, måste kapa upp ett hål och bygga en bula eftersom insuget tar i......så snart får pullmaxen jobba

, håller även på att konstruerar en låsning till handbromsstället, så jäkla treligt när man står i lutning med bilen igång å inte kan kliva ur
-bilder kommer!
/mvh
Postat: ons jan 13, 2010 11:59 pm
av robbz
då har man fått lite gjort igen!
har börjat ta tag i huven nu, kommer bli lite bök men jag tror att det kommer bli sketabra
-sen så ska den såklart lackas i samma färg som bilen, ingen epa varning här.......
utgångsobjektet, gamla slaghöken från förr=)

tog upp ett "litet" hål....=)

irriterande att insuget endast tittar upp 15mm

början på nåt nytt

magneter är bra skit.....

Postat: tor jan 14, 2010 12:23 am
av micke999
blir ju bra de där hehe men 15mm de va inte mycke hehe
Postat: tor jan 14, 2010 12:48 am
av Toffe
Borde inte detta genom tänkta bygge haft med detta problem med i kalkylen under byggets gång

Postat: tor jan 14, 2010 1:35 am
av robban
kör 17mm distanser mellan framvagnsbalken och rambenen fram är ett alternativ
