Sida 3 av 19
Postat: tis jan 26, 2010 8:40 pm
av Painlake Racing
Snyggt! Har du JIC slangar i skuffen? Funderar på vad jag ska välja till mitt bränslesystem.
Postat: tis jan 26, 2010 9:16 pm
av Pimpolainen
Tack!
Det du ska ha är PTFE slang allså teflon!
har du gummi är risken att du känner lukt, då ångorna kan evaporera genom slangen! det vet jag av egna erfarenheter. men endel bryr sig inte om det då det kanske är en skitsak! denna slangen är dock dyrare.
Mvh
Postat: tis jan 26, 2010 9:26 pm
av Painlake Racing
Okej, tack för info. Var är den köpt? Inget som den lokala skogsmaskins-reparatören har? Fortfarande billigare än blingkopplingar antar jag?!
Postat: tis jan 26, 2010 9:44 pm
av Daniel-635
Nu du !
Jag kan börja se fördelen med Fuelcell, det blir snyggt
Jag svarar lite åt Pontus, slangarna är köpta på lokala hydraulikfirman.
På denna nivån är slangarna allt annat än billiga, men man kan ju har tur å får bra pris ändå

Postat: sön jan 31, 2010 9:35 pm
av Pimpolainen
Tack!

, klart du ska fuelcell i din rullande skinnsoffa Daniel!
Som du nämner kostar dessa slangar några slantar, men ett alternativ för dig som kanske inte vill ha bensinlukt i bilen.
Skogsmaskinsmeken borde kunna ta hem!
Lite har man gjort ikväll!
För att slippa kolla ner i tanken hela tiden hur mycket bränsle som finns så har jag slängt dit en mätare i hatthyllan så man lättare kan uppskatta hur långt man kommer på bränslet som finns i lådan! är det 30 liter kvar så kommer man åtminstonde 10 mil!

En bottenplugg är svetsad med. ifall man ska tömma systemet så blir det inte så satans krångligt!

Det var allt för mig ikväll! Kör försiktigt på vintervägarna!
Postat: sön jan 31, 2010 11:32 pm
av robban
Varför inte ha den synlig för föraren?
Postat: mån feb 01, 2010 12:55 pm
av Pimpolainen
För att slippa bli ledsen när jag ser hur mycket dyr soppa det går åt!.... haha
Nejdå...Anser att jag inte behöver ha full koll på bränslemängden när jag kör. är det halv tank kan man ju räkna ut ungefär hur långt jag kommer. och blir jag nervös kan jag alltid gå ur och kika. ett bra sätt att slippa kika ner genom påfyllningen hela tiden, utan nu kollar jag bara lite snabbt så vet jag!
slipper dra nya kablar genom hela kupén och ha fler mätare i instrumentpanelen.
sen är det kul att ha detaljer som ingen annan har, även om man kan tycka att det är korkat, men sådan är jag!
Ha det gött!
Postat: ons feb 17, 2010 8:08 pm
av Pimpolainen
Postat: ons feb 17, 2010 10:09 pm
av Ondketchup
Putsbög, men skit snuggt pontus
/Johan
Postat: ons feb 17, 2010 11:55 pm
av Turbo_Janne
Blev ju nice även att inte jag svetsade

Fortsätt kämpa på!
Janne
Postat: tor feb 18, 2010 9:17 am
av E34 RRT
satan vad snyggt du bygger allting!

Postat: sön feb 21, 2010 10:39 pm
av Pimpolainen
Tack ska ni ha grabbar!!
nu blir det till att skära ner tankskummet i veckan, väntar dock på lite småpryttlar till bilen men sedan kanske man kan varmköra den lite.
dock ser det inte ut att bli sommar på flera år, en bra bit över en halv meter snö och kvicksilvret visar -17 grader... usch!
klarar min bruksbil denna vintern ska jag nog fanimej behålla den
ha det gött och ta det lugnt i trafiken!
Postat: fre mar 26, 2010 8:30 pm
av Pimpolainen
Postat: fre mar 26, 2010 11:00 pm
av Erik Nygårds
Fy fan vilken snygg bil bara en sak jag retar mig på den där mattsvarta huven, skulle va snyggare vit lite epa varning mvh Erik
Postat: lör mar 27, 2010 12:47 am
av knotan
sjukt snygg bil å bra finish. synd bara bmw 3 serien snart är världens vanligaste trimbil
var själv inne på att bygga på en även om jag inte hade tänkt riktigt samma puts

men backade när man ser dem så ofta på banträffarna , ¨såklart inte i samma skick som denna
