-Lutande Mikuni Förgasare?-
-
- Topplocks-guru
- Kontakt:
Efter lite letande på nätet så hittade jag en bild på en FZR motor från sidan och den verkade ha mer lutning än 65 grader. Tydligen ser de här äldre Mikuni förgasarnas flottörhus annorlunda ut än de nyare gör så är det FZR förgasare så ska det fungera. Då fick jag lära mig nåt nytt också och jag hade ändå såna förgasare på hyllan. Ett litet tips när det gäller motorcykelförgasare. De sitter väldigt nära toppen original och sätter man dom på ett långt insug blir hela bränslekurvan fel. Det fungerar bättre med kort insug och längre trattar. Erland.
Jag tror att anledningen till tråden är att den nuvarande ägaren av förgasarna är orolig för funktionen. Vi har pratat en del nu.. Den förre ägaren - som köpte motorn av mig, bytte både toppar och kamaxel och fick det sedan aldrig att lira ihop. Signalen från pitotröret som trycksätter flottörhusen är viktig för hur det fungerar och med den nya motorkombinationen så behöver man flytta uttaget för att hitta rätt igen. Bromsbänk är nästan ett måste här...