Sida 3 av 16

Postat: fre feb 19, 2010 12:32 am
av mattias
Då du kör på bensin så berättar stiften oftast allt du vill veta om förbrännings-temperatur.

Postat: fre feb 19, 2010 5:50 am
av E34 RRT
det har du rätt till! dom skullle måsta vara med snabbfästen,stiftena alltså.. :hihi: nä man skulle väl måsta investera på en avgastem mätare!

Postat: sön feb 21, 2010 3:21 pm
av E34 RRT
nu har vi mappat igen då med lite bättre resultat än tidigare,först puttrade vi med ynkliga 0,6bar sen tänkte vi att nu måste skiten röra sej lite bättre en det här! sen höjde vi laddet till 1,2... :twisted: det började hända saker,en stund hade vi broblem med att få bränslet att räcka,men vid en höjning av bränsle trycket från 3-4bar så fick vi konstatera att spridarna räcker intte längre! där tog det roliga sen slut! :KÖPES spridare
max storlek är nog 500cc/min 4st skicka pm ifall ni har nånting

Postat: sön feb 21, 2010 3:38 pm
av andreasgustavsson
http://spridare.com/Spridare.html

Dom har 440 cc spridare för 500 kr styck :)

Postat: sön feb 21, 2010 8:10 pm
av E34 RRT
andreasgustavsson skrev:http://spridare.com/Spridare.html

Dom har 440 cc spridare för 500 kr styck :)
jo men tänkte försöka hitta beganade om ja skulle hitta lite billigare!

Postat: tis feb 23, 2010 8:28 pm
av E34 RRT
köpte fyra nya fälgar.. :twisted: dom är 7"-15" märket är team dynamics pro race1 dom väger typ ingenting.. :thumbright: kommer att komma 195/50-15
Bild
Bild
Bild

Postat: ons feb 24, 2010 2:45 am
av A.Jönsson
Ett tips.

Kolla på 195/45-15 till dina fälgar.
Där är betydlig skillnad på 50 och 45 profil.

Efter mkt forskande så köpte jag 45 till mina Ronal 15 tum.

Bild

Bild

Postat: ons feb 24, 2010 11:45 am
av E34 RRT
jag är på jobb på en däckfirma... :hihi:

Postat: ons feb 24, 2010 12:06 pm
av WTB
1,2 bar :shock: :thumbright: Håller orginalkopplingen än eller?Mappar du på sjön med isdäck eller? :)

Postat: ons feb 24, 2010 2:04 pm
av E34 RRT
WTB skrev:1,2 bar :shock: :thumbright: Håller orginalkopplingen än eller?Mappar du på sjön med isdäck eller? :)
jo kopplingen håller än,jag kör nog på vår byväg med rally däck ja!! :lol: bara jag nu får nya spridare så skall det nog börja hända grejjer! :twisted:

Postat: ons feb 24, 2010 5:20 pm
av WTB
nu blev man bra sugen på o köpa koppling ju om den håller såpass :)
har svarta volvo gl spridare som flödar grymma 200cc i min pärla men dom räcker kanske inte till :hihi: ser ut att va en trevlig bur i den oxå :thumbright:

Postat: ons feb 24, 2010 5:38 pm
av E34 RRT
WTB skrev:nu blev man bra sugen på o köpa koppling ju om den håller såpass :)
har svarta volvo gl spridare som flödar grymma 200cc i min pärla men dom räcker kanske inte till :hihi: ser ut att va en trevlig bur i den oxå :thumbright:
jo där finns en bur som är gjord i sömmlösa rör,nja tror jag har hittat lite större dom spridaren är från en nissan 200sx.. ca:370cc :thumbright:

Postat: mån mar 01, 2010 7:06 pm
av E34 RRT
nu har vi mappat igen en aning men nu har vi ett problem igen 2an och 3ans stift är våta medan 1an och 4an är den rätta färgen och mina ideer börjar ta slut om vad felet kan vara samma problem var med dom gamla spridaren! eller vi skall intte säjja att dom är våta men dom har liksom blivit tvättade av bensinen så att dom är rena+att dom luktar en aning bensin! kompressionen är mätt och det ser bra ut jämt tryck på alla cylindrar!! förslag!?? :roll:

Postat: mån mar 01, 2010 8:03 pm
av smidy
prova byta plats på spridarna och se om problemet följer spridarna ifall spridarna är kassa.

Postat: mån mar 01, 2010 8:19 pm
av knotan
hehe vikka samå fälgar du har då. min förra "sommarbil" :thumbright:

http://upload.projekteffekt.se/_dok/_Kn ... icra17.JPG