nicke.t skrev:näe,eftersom de inte ger nån gnista så byter ja till nytt.då startar den på första. sen så har ja kört hela vintern,så de är ingen vårstart.
Sluta att använda dödaren om du använder den!
Jag hade precis samma fel på min 426 och när jag slutade att använda dödaren på den så behövde jag aldrig byta ett stift igen.
nicke.t skrev:jaså de va lustigt, får väll testa de då. tack för tipset.
Men inte ska dödaren dräpa stift, något annat e ju fel.. Tex mina tidigare hojjar (kx80,kx125,kx500,rmz250,cr250nuvarande) har ingen av dom dragit stift pga dödaren, jag börjar misstänka tändspolen.. Du har ingen du kan låna en av och testa?
de låter lustigt som sagt, ja tändspolen är misstänkt, har bara bilspolar liggande.går väll med vilken som helst väll? kanske biltema har nån MC variant.
Jo det var minst sagt lustigt, men men, efter att jag slutade använda dödaren så behövde jag aldrig byta ett till stift på min.
När jag använde den så fick jag byta stift fruktansvärt ofta och det är ju inte någon höjdare att byta på dom heller.
nä lyfta bort tank,sadel slipper man gärna ute i skogen. tvivlar inte på de du säger,men konstigt om dödarn har me de å göra. men alla tips å ideer är välkomna.
nicke.t skrev:nä lyfta bort tank,sadel slipper man gärna ute i skogen. tvivlar inte på de du säger,men konstigt om dödarn har me de å göra. men alla tips å ideer är välkomna.
Jag köpte en 21as nyckel så man slapp ta lös tank för att byta stift varje gång, Latheten och 30kr på biltema övertalade mej.. Men ring och kolla på yamaha om man inte kan mäta upp spolen`?
man får inte bort tändhatten äns utan lyfta på tanken. ska ut å köra imorn å se om de pajjar annars blir de byta spole å testa. ja de kanske går mäta upp den.
nicke.t skrev:man får inte bort tändhatten äns utan lyfta på tanken. ska ut å köra imorn å se om de pajjar annars blir de byta spole å testa. ja de kanske går mäta upp den.
nicke.t skrev:skulle köpa en crf450 men blev yzf . är de 21mm stift på honda? ja har16mm.
Iaf 2taktarna Har inte insett fördelarna med 4t ännu, dom e ju ändå inte vassare än en kx500 från 80talet fortfarande ännu Näe men försök kolla tändspolen, tror den kan spöka när jag snacka med en polare om det..