Sida 3 av 3

Postat: mån sep 19, 2005 5:38 pm
av Jonas L
Tryck genom holley förgasaren, går fint. Gör likadant på en pantera med gott resultat. billigt med delar till dom oxå. lättmekat. Enkelt att borra/ta loss munstycken och metering blocket.
Kolla på www.turbomustangs.com oxå där finns mycket fina tips o.sv.

Postat: mån sep 19, 2005 6:11 pm
av mattias
Jens Gustavsson skrev:
mattias skrev:Andre "Helan" Sandström har en "kakburk" med en Holley i sin PV med V8. Funkade bra men behövde lite tuning, den drack lite mycket soppa vid vardagskörning.
det finns ingen anledning att den ska ta mer soppa med en stor turbo och förgasare. men man måste byta munstycken nåra gånger för att hitta rätt på samma vis som man måste köra och mappa nåra gånger med insprutning. jag tror inte helan har bestyckat så mycke.
Nej exakt, som jag sa.. den behövde lite tuning.

Postat: mån sep 19, 2005 7:56 pm
av Jonas_S
Jens Gustavsson skrev:
mattias skrev:Andre "Helan" Sandström har en "kakburk" med en Holley i sin PV med V8. Funkade bra men behövde lite tuning, den drack lite mycket soppa vid vardagskörning.
det finns ingen anledning att den ska ta mer soppa med en stor turbo och förgasare. men man måste byta munstycken nåra gånger för att hitta rätt på samma vis som man måste köra och mappa nåra gånger med insprutning. jag tror inte helan har bestyckat så mycke.


Ja som sagt inget är bestämt i nuläget först ska block låda osv. göras i ordning men man får väl se hur det funkar för Halling med sin holley om det funkar bra så är det ju ingen omöjlighet 8) Jens hur verkar holleyn vara att trycktäta??

Postat: lör sep 24, 2005 4:36 pm
av Jonas_S
Fått nån klarhet om hur holley förgasaren går att trycktäta eller ej??

Postat: lör sep 24, 2005 5:04 pm
av Jens Gustavsson
mr_horsi skrev:Fått nån klarhet om hur holley förgasaren går att trycktäta eller ej??
det är inga större problem. om du ger mig alla data på din motor så kanse jag har tid senare i vinter att bygga i hop en turbo holley.

Postat: sön sep 25, 2005 1:07 pm
av Jonas_S
har nu bestämt mig efter en genomgång av holleyn så får det bli insprutning istället :D det blir nog bra då får man lära sig om det oxå :D

Postat: sön sep 25, 2005 5:04 pm
av Jonas_S
tror ni en eller två gt 45 or skulle funka dom e ju stora verkar vara rätt peng på dom iaf :D

Postat: mån sep 26, 2005 9:02 pm
av dezzan
jag tror du skulle komma undan mycket besvär med en förgasare, dessutom blir det mycket snyggare. funktionen är väl beprövad dessutom, dom där nya insprutningssystemen har många barnsjukdomar som man gärna vill att nån annan får bota i några år till :)

Postat: mån sep 26, 2005 9:08 pm
av mattias
Vi kör VEMS på Wiklunds gröna 142:a (sågs på sista Blackrace), men bara för tändningen, avgastemp - och självklart bredbandslambdan. ;)
Han kör alltså fortfarande förgasare, det är en bra kombination det också, så det kallas kanske inte för "insprutning" i det här fallet utan "tändbox" om man så vill.

Postat: mån sep 26, 2005 10:15 pm
av Jonas_S
dezzan skrev:jag tror du skulle komma undan mycket besvär med en förgasare, dessutom blir det mycket snyggare. funktionen är väl beprövad dessutom, dom där nya insprutningssystemen har många barnsjukdomar som man gärna vill att nån annan får bota i några år till :)
själv så tycker jag inte att en förgasare är snyggare men smaken är ju som baken så är jag väldigt inne på att få testa en insprutning tror bara att det kan bli bra :lol: