turbo i skoter 2takt,rörrams chassie

Allt inom snöskotrar
Användarvisningsbild
Fredrik Y
För mycket laddtryck
Inlägg: 376
Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Y »

nu har jag då suttit med tiggen i 8 timmar i rad och svetsat chassiet.
hitils har det gått åt 12m men det kommer nog att gå åt 6m till.
men det får bli en senare historia. 8)
Användarvisningsbild
SnoWFreaK
Forumsberoende
Inlägg: 712
Blev medlem: tis mar 30, 2004 12:34 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av SnoWFreaK »

Lite bilder å visa då eller :)
Min hemsida klicka bilden!
Bild
I'm a streetracer cuz' there's more rubber up my street then on my vehicle!
Användarvisningsbild
Fredrik Y
För mycket laddtryck
Inlägg: 376
Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Y »

jodå det kommer, är lite segt på den fronten eftersom att jag inte har någon egen dator... men men hade skotern som projektarbete i skolan och fick hela VG i betyg :dance2:

men någon bild borde väll inte vara omöjligt...
Användarvisningsbild
Fredrik Y
För mycket laddtryck
Inlägg: 376
Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Y »

chassiet är uppspikat på garage väggen och väntar på bätre tider :shock: då jag inte är sugen på en polaris motor nå länger och har ej pengar till en machZ motor som jag vill ha. :roll:
ska fixa en bild på det hela.
1800
För mycket laddtryck
Inlägg: 217
Blev medlem: mån okt 16, 2006 12:44 pm
Ort: Kiruna

Inlägg av 1800 »

Den är inte till salu 650 motorn?
MrBister77
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:11 pm
Kontakt:

Inlägg av MrBister77 »

Bara lite info ang överladdning 2takt det finns en hel del att göra ta exempel vilken turbo ska du använda?? mån måste ju veta att 2takt produserar 60 -70 % mer avgaser än en 4taktare alltså kommer dieselavgashusen att bli intressent jagade ett halvår innan jag hittade rätt turbo till min TC 1000 senare och bestyckningen är rätt ointressant ingen ide att dunka i flerahundra i huvudmunstycket om inte emutionsröret i gasaren släpper på mera soppa än upp till 380 tex senare finns det ju en hel del olika motoralternativ att cälja på den absolut bästa "skotermotorn" är defenetift Rotax 670 PGA att dom är slidmatade och är öppen när dom e öppen och defenetift stängt när det är stängt alltså i prensip vankelmotor men insugsmotor senare övertryck i flotörhus och trottelhus det är den minst jobbiga biten ialf angående oljan till turbon tycker jag defenetift att man bygger in en rejäl torrsump och använder elpump till soppan och till oljan tex en TL20 hydraulpump räcker och pumpa oljan genom turbon , även orginalavgasystemen är klart till fördel att använda man bygger ju ihop dom efet stingers elltså efter expansionskammaren typ 2 till ett system eller 3 till 1.finns hur mycke som helst aatt skriva om detta är det nå spesifika frågor kan jag försöka svara på det annrs kör som det ryker kompförhållanden som funkar är mella 8,5-10:1 och det räcker med att fräsa om förbränningsrummen

Mvh /J
Kör en mycket grymmmm RX1:a med turbo såklart
Användarvisningsbild
Fredrik Y
För mycket laddtryck
Inlägg: 376
Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Y »

coolt visste inte att tråden levde kvar..
nåå en bild på chassiet är väll ni värda!

http://www.pixbox.se/pic_show_id8557874.html


det är ej klart men tigen kommer i november så man får nog nöja sig med articen i vinter med :doh:
ajja.. ang turbo så jo visste det och det är juh som sagt ganska gryllit med oljetryck och soppa och allt men det blir ett senare kapitel
mvh fredrik
Användarvisningsbild
hillheim
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 63
Blev medlem: lör jun 25, 2005 3:46 pm
Ort: Hammerdal

Inlägg av hillheim »

Det blir spännande att se det färdiga resultatet!
Eron
Lite mer laddtryck
Inlägg: 34
Blev medlem: lör mar 24, 2007 3:14 am
Ort: Boden

Inlägg av Eron »

Jo det ska bli MYCKET intresant :hihi:
Skriv svar