Sida 3 av 16

Postat: tis sep 28, 2010 9:35 am
av Jonas N
Kadett4wd skrev:jag vill se cylindrarna om de portas =)
Va hur vad...Vadå portning, vad är det ? Är det inte standard ?

Bild
Bild
Bild
Bild
Ser du om det är filat någonstans ?

Postat: tis sep 28, 2010 9:59 am
av Kadett4wd
nej det där såg juh helt standard ut =)

Postat: tis sep 28, 2010 2:19 pm
av Johan Lindberg
inga "rave" ventiler kvar heller?


Ett tips är att göra en förstärkning där, rev'arna brukar ju kunna spricka där blåa sträcket är och med en trippel blir nog inte belastningen mindre
Bild

Postat: ons sep 29, 2010 1:07 am
av Jonas N
Johan Lindberg skrev: Ett tips är att göra en förstärkning där, rev'arna brukar ju kunna spricka där blåa sträcket är och med en trippel blir nog inte belastningen mindre
Men jösses, detta är ju den sista riktiga järnlynxen som finnarna byggde ? Dom är i en egen klass när det gäller hållbarhet går inte att jämföra med skidoo REV, kolla på tidigare bilder på insidan av samma ställe som du markerat, klart dom har förstärkt redan, det var synd att finnarna inte fatta på engång att det skulle vara trippel i denna :lol:

Postat: ons sep 29, 2010 5:16 am
av Johan Lindberg
Hehe så bra då, har du klarat dig där tankfästet går upp igenom tunneln då? (under dynan) där hade en kompis spruckit efter en säsong.

Avgasgiljotinerna då? "lågvarvsegenskaperna är inget att ha vad fan skall man vara där nere å göra" eller hur är tanken :P

Postat: ons sep 29, 2010 7:59 pm
av Holm
Grymt fint!
Blir väl nog med botteneffekt ändå i denna rova utan avgasventiler...

Postat: ons sep 29, 2010 11:50 pm
av Jonas N
För er som är oroliga för botten vridet kan jag medela att rave ventiler kommer sitta på motorn, bilderna kanske är lite missvisande/ svåra att se. Skulle kännas ytterst dumt att ta bort en så smart lösning.

Var tvungen att göra en skyllt att sätta på garage dörren så gäster skulle vara förberedda på det grova skoter våldet. Tror annars dom svimmat, bara synen av blocket med cylindrar får vilken annan motor att framstå som liten.

Bild
Ni som lätt får ont i huvudet av cnc-billet bearbetade detaljer bör inte läsa längre i denna tråd. Det är nu det skenar utom räckhåll.

Postat: tor sep 30, 2010 7:32 am
av lahi
Hehe, humor :hihi:

Oooo, frästa grejor! Postapostaposta :thumbright:

Postat: tor sep 30, 2010 6:57 pm
av ands
de va tamefan de skummaste jag sett :shock:
och ja nog blir man avskräckt..
men annars grymt fint arbete :thumbright:

Postat: tor sep 30, 2010 7:13 pm
av Tykoo
så sjukt fränt! mer mer mer! :twisted:

Postat: tor sep 30, 2010 8:58 pm
av tompan
fräckt! :D hungrar efter mer!

Postat: tor okt 07, 2010 11:29 am
av Leif Backlund
Väntar på mer....

Postat: tor okt 07, 2010 3:02 pm
av Jonas N
Jag har varikt sjuk några dagar, men nu har ni väntat läng nog.

Bild
Förstärknings plåt fräst i 12mm aluminium plåt. Dom 2 stora hålen är för att kunna sticka in spärrskafft förlängaren och kunna dra åt skruvarna till motorfästena, så det gäller att tänka ett steg längre hela tiden. Alla hål har ett syfte det kommer ni se senare.

Bild
Monterad i chassiet notera även överfallet som går ovanför motorblocket, det här blir nog stadigt. Motorblocket är bara löst liggandes på plats utan fästen än så länge.

Bild
En förstärknings platta till motorblocket, fräst ur 20mm aluminium plåt.

Bild
Motorblocket behöver nog all hjälp det kan få för att bibehålla rakheten när vevaxeln börjar vobbla likt en överkokt varmkorv :lol:

Postat: tor okt 07, 2010 5:54 pm
av Markus
är ruskigt imponerad! bjud på mer info nu!

Postat: fre okt 08, 2010 10:10 am
av ands
grymt stilrent, de enda jag har att säga :wink: