Sida 3 av 9
Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: lör feb 12, 2011 1:55 am
av johanF
japp det har ja gjrot. på bilden har jag bara svetsat på en sida men nu körde jag på båda sidorna hoppas det ska hålla nu
Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: lör feb 19, 2011 7:52 pm
av johanF
här kommer ett litet bevis på att bilen fungerar

en kompis provkör den på isen nu i helgen. han blev oxå sugen på v8a volvo hehehe
http://www.youtube.com/watch?v=RPltmkIjz-A" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: ons sep 14, 2011 8:24 pm
av johanF
så nu börjar det faktiskt hända nått med bilen igen.. har fått renoverat motorn behövdes kan man säga.
kolvringarna var i bitar och "spelet" i ventilstyrningarna var ca 1.5mm.
så hoppas på lite mera snurr på motorn igår på isen:)
har även fått bak kylet till bagaget nu så nu finns det plats för turbon därfram. håller på med grenrören lite nu men inga bilder på det än.
blev lite mera plats att bygga på nu:)
gjorde ett avluftningskärl till där bak.
så blev det i bagaget
nu är det bara grenrör och lite tryckrör kvar nu iprincip

Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: sön sep 18, 2011 4:20 pm
av johanF
nu har jag fått börjat på mina grenrör.
nått sådant kommer det bli sedan.

Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: sön sep 18, 2011 4:34 pm
av Steve
Fränt!

242a med cheva 350 och ms
Postat: sön sep 18, 2011 7:55 pm
av johanF
Någon som vet vart man kan köpa nått lämpligt gummi att svarva bussningar till bakvagnen?
Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: mån sep 19, 2011 7:27 pm
av johanF
Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: fre sep 23, 2011 9:11 pm
av johanF
såhär blev det ska in ett flexrör bara oxå.
bara tryckrör och olja/retur wg och dp kvar.
downpipe blir i 88.9rf rör som över går i 150*50*5 4kants alu profil för att få lite mera markfrigång. aluprofilen kommer först efter ca 1.5m så tror det ska klara tempraturen.
tror ja hoppar över ic hade bara tänkt ladda ca 0.5ändå eller tror ni ja kommer tappa märkbart med effekt på att inte ha det???

Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: lör sep 24, 2011 8:57 am
av freiman
Blir tufft på riktigt

Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: lör sep 24, 2011 5:51 pm
av johanF
tackar:) nu ska den bara igång oxå. försökte en sväng förut men den ville inte rikitgt.
får tamig lite mera tid så ska man nog kunna få sig en provtur i veckan

Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: lör sep 24, 2011 6:08 pm
av weelin
Grymt bygge! Gillar dina ideer!

Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: sön sep 25, 2011 12:16 am
av Thed_J
Schysst bygge. Har du nån bild på hur du har fäst triggerskivan på veven?
Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: tis sep 27, 2011 5:42 pm
av johanF
ja kan försöka komma ihåg å ta ett kort på de fästet nästa gång jag är i garaget. men det är en alu stång som jag har svarvat om och bulltat med dom 3 bulltarna i svängningsdämparen.
Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: tis sep 27, 2011 5:52 pm
av johanF
vad lite delat resultat när jag skulle starta den igår. startade direkt

men jag hade chimsat överströmaren i oljepumpen men tydligen lite mycket :s manometern (10bars) gick tillbaka till utgångsläget och de sprutar olja från bakkant på motorn.
ja får lyfta ur motorn igen och bygga tillbaka pumpen och hitta vart oljan sprutar ifrån.
Re: 242a med cheva 350 och ms
Postat: tis sep 27, 2011 7:00 pm
av dsimila
Oljefiltren brukar spricka. Iaf på volvo.