Arbetet i garaget har fortsatt. Min tryckbox är i princip klar. Kvar att montera är själva bottenflänsen och anslutning till BTR.
Den består av ett rör med en innerdiameter av 134 mm. I det röret har jag svetsat fast en 3" kortradie böj som jag har modifierat lite med en hammare
Kapat till mitten biten. Har äntligen fattat att enda sättet till att få passform på plåtarbeten är att göra pappmallar.
Frontbiten.
Första och andra sidobitarna.
Här har jag bränt ihop allt. Jag är ingen svetsare så, att det inte ser nått vidare ut är jag helt införstådd med. Antagligen läcker det som ett såll med
Och så här ser den ut på förgasaren.
Själva hatten är nu 16 cm hög med bottenflänsen. Det går att korta ner den till ca. 12 cm om man vill. Jag vet inte riktigt hur eller om det påverkar funktionen?
Har mätt upp och svetsat fast oljepickupen ca 1,5 cm från trågets botten.
Stoppade i kamaxeln och kollade så att kamdrivningen linjerade.
Sen tänkte jag monterat i några kolvar men jag har bara en universal kolvringskompressor som är helt j-a värdelös! (eller så är det skit bakom spakarna..) Så efter flera försök gav jag upp och började med bränslesystemet ist. På GM va dom riktigt efterblivna när dom placerade tanken på Camaron så man måste släppa ner bakaxeln för att få ner tanken

Iofs så kan man kapa upp i golvet och komma åt översidan på tanken därigenom. Det har jag också gjort för att underlätta framtida servicar. Anledningen till att jag tar ner tanken helt är att jag ändå ska ska kapa lite i dom regionerna och för att lättare komma åt och även för att kunna rengöra tanken på insidan.
Aset lös och armaturen ur.
Allt för idag. Ska skaffa lite anslutningar till matning och retur. Har tänkt mig ca 10 mm matning och 15-16 mm retur. Några åsikter på det?
/David
P.S Nu har jag ny kamera