Sida 3 av 7
Postat: sön dec 12, 2010 2:50 am
av Benghaan
Okey
Roger kikade förbi här ikv med sin munstyckes låda, och vi bestycka hejvilt utan några vidare resultat.
Hur vi en bar oss åt så blev det aldrig bra! Så vi bytte stift, knacka in dom en aning osv osv..
Tillslut kom vi fram till att det är nånting galet med fördelaren.
Hur vi en bar oss åt med att nollställa och kugga om och ha oss så blev det inte bra!

Så vi beslöt oss för att ge oss för ikv.
Men nya tag i morgon med ny frisk luft i lungorna och snytit ur avgaserna ur näsan så hoppas jag på framsteg!

Postat: sön dec 12, 2010 10:42 am
av HX52
Spridare ett halvt varv fel???

Postat: sön dec 12, 2010 3:24 pm
av Roger Berglund
Fördelar mek är inte precis min starkaste sida

Postat: sön dec 12, 2010 4:55 pm
av Benghaan
Ingen som har en löst liggande fördelare att sälja?

Postat: sön dec 12, 2010 5:22 pm
av dsimila
Jag är i umeå 7 tiden ikväll, vart vill du ha den levererad?
Postat: sön dec 12, 2010 5:25 pm
av Benghaan
Fan vad lycklig jag blir! Har ringt runt till hela stan och jagat en..
Men jag bor på umedalen. Men kan lika gärna möta dig nånstans där det passar
Mitt nmr är 0730964755 om det känns lättare

Postat: sön dec 12, 2010 5:50 pm
av dsimila
OK. Jag tar vännäsvägen in till stan.
Postat: sön dec 12, 2010 5:52 pm
av Benghaan
Okey. Hur mkt ska du ha för den? så ska jag fara å ta ut pengar

Postat: mån dec 13, 2010 9:16 pm
av Benghaan
Blir inte klok!

Har bytt kamrem, Nollat alla drev mot markeringarna, Kan inte bli bättre!
Sitter även en ny fördelare som jag har prövat kugga till höger och vänster utan nått vidare resultat.
Men en gång fick vi den att gå som en klocka och strobben strobba som den skulle och allt var frid och fröjd förutom att fördelaren inte gick att låsa.

Då bilen går dåligt och misständer så är det som att strobben följer takten till misständningen
Går fortfarande som en påse nötter...
Postat: tis dec 14, 2010 6:59 am
av Jonas Ohlsson
har du fortfarande 200 huvud? isåfall prova gå ner till typ 150-160
Postat: tis dec 14, 2010 7:06 am
av Roger Berglund
Jonas Ohlsson skrev:har du fortfarande 200 huvud? isåfall prova gå ner till typ 150-160
jag ska ta och hjälpa han med bestyckningen och vi kör efter vems round bb mätare.
problemet ligger i att tändningen inte stämmer överhuvudtaget..den går på 3 burkar.
den har gått på 4 burkar men då gick det ej att låsa fördelaren med bulten i blocket.

Postat: tis dec 14, 2010 6:10 pm
av DruTTeN
Roger Berglund skrev:Jonas Ohlsson skrev:har du fortfarande 200 huvud? isåfall prova gå ner till typ 150-160
jag ska ta och hjälpa han med bestyckningen och vi kör efter vems round bb mätare.
problemet ligger i att tändningen inte stämmer överhuvudtaget..den går på 3 burkar.
den har gått på 4 burkar men då gick det ej att låsa fördelaren med bulten i blocket.

går ju flytta om fördelarn så du får på samma stället fast inom låsnings gränsen.
Postat: tis dec 14, 2010 7:33 pm
av Jens Gustavsson
sätt inte dit BB lamdan på en motor som inte går på alla cylindrar då går den i värsta fall sönder.
följ bara volvo rep handboken hur man monterar kamrem och fördelare och tändkablar så ska den gå skapligt iallafall.
sen som jag sagt flera gånger ödsla inte tid på bestyckning förens den är provtryckt.
Postat: tis dec 14, 2010 9:55 pm
av dsimila
DruTTeN skrev:
går ju flytta om fördelarn så du får på samma stället fast inom låsnings gränsen.
Om det inte stämmer hur man än vrider fördelardrevet måste man kugga om kamremmen på mellanaxeln en kugg.
Postat: tis dec 14, 2010 10:19 pm
av Benghaan
Jag tror nästan på de dsimila skriver. för den går ju att få att gå "skapligt" men då går inte fördelaren att låsa.
Tycker det är så jäkla skumt för alla markeringar säger att de är rätt.
Men ska jag endå ta och pröva att kugga om?
Sen ska jag ta och provtrycka så fort jag har fått nån ordning på tändningen
