jo tänkte ha till min tilton, vet ej hur man brukar göra, tog förgivet att man behöver 3, men räcker det med 1 så är det ju braknotan skrev:varför 3 st??? ett orginalnav räcker för att kapa upp till en 3 skivkoppling om det va så du menade??
Burmans Bmw m5 3.8 Turbo 921whp 1026wnm
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
jag trooor jag kan få fram en lamell, kan eventuellt ordna omsarvning och svetsning av lamellerna åt dej med... har byggt om ett 10 tal 3 skivs till div bilar hitills å änsålänge har jag bara behövs ett orignalnav till en 3 skiv...
till 4 skiv så går det åt två lameller men misstänker du inte råkat komma över en sån
problemet är attt vi sålde svarven idag och nya svarven levereras först om 3-4 veckor
skulle nog gå å låna svarv på annat håll om det skulle vara panik...
intressant???
till 4 skiv så går det åt två lameller men misstänker du inte råkat komma över en sån

problemet är attt vi sålde svarven idag och nya svarven levereras först om 3-4 veckor

intressant???
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
Låter mycket bra! ingen tokpanik. kolla om du kan lösa det.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
du har en tilton hemma eller??
jag har en bmw M5 v8 lamell ligger här p jobbet som igentligen är chefens,
men den kan jag nog lägga rabarber på ,
borde vara samma, betydligt grövre än den vanliga 10 splines axeln , borde inte finnas fler modeller???
jag har en bmw M5 v8 lamell ligger här p jobbet som igentligen är chefens,
men den kan jag nog lägga rabarber på ,
borde vara samma, betydligt grövre än den vanliga 10 splines axeln , borde inte finnas fler modeller???
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
på tal om det så har jag samma låda som denna och behöver centrum jag med till min 3 skiviga tilton.knotan skrev:jag trooor jag kan få fram en lamell, kan eventuellt ordna omsarvning och svetsning av lamellerna åt dej med... har byggt om ett 10 tal 3 skivs till div bilar hitills å änsålänge har jag bara behövs ett orignalnav till en 3 skiv...
till 4 skiv så går det åt två lameller men misstänker du inte råkat komma över en sån![]()
problemet är attt vi sålde svarven idag och nya svarven levereras först om 3-4 veckorskulle nog gå å låna svarv på annat håll om det skulle vara panik...
intressant???
men den lådan finns som 2 modeller ? liten och stor hardy skiva vet ej om det e nå skillnad på ingående axeln på dom ?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
knotan: Det är 35mm axel, ganska fina splines.. har en tilton hemma.
Senast redigerad av Stoffe_Turbo den ons feb 16, 2011 4:12 pm, redigerad totalt 1 gånger.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
pris på dom då?
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
Ser att ni diskuterar centrum till grova axeln på bmw låda,
är också på jakt efter ett centrum till en sån axel, 35mm grov 10 splines
om ni råkar ramla över ett gäng skulle jag va intresserad
är också på jakt efter ett centrum till en sån axel, 35mm grov 10 splines
om ni råkar ramla över ett gäng skulle jag va intresserad

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
njae det splinesena ja pratar om är från nya 530D 6vxl lådan finsplintat
syns dåligt men lite. lånar rivars bild för jag har en samma lika
http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_ ... esized.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
syns dåligt men lite. lånar rivars bild för jag har en samma lika
http://iloapp.ivarsproduction.se/data/_ ... esized.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack till;
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
Enarsson Bil & Plåt - Volvo 740 660whp 754wnm @ 2.5bar
Engson motor - Evo 1a 500whp 526wnm @ 2bar
Smedjan sweden - Volvo 850 838hk 879nm @ 2.4bar
Witune - Evo 3 612whp 690wnm @ 3.0bar
Oggeracing - Evo 2 778whp 705wnm @ 2.1bar
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
Lådan till vänster på bilden är väl 530d lådan? man såg dåligt men den högra verkar ju ha grov splines.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
det är den 10 splinsen med grov axel som låg på jobbet,,.. ska kolla om man kan få loss en sliten 530d lamell från skroten... vilka årsmodeller ska man leta eftr??
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
jaha ok, då är jag me, men den du hade på jobbet den me grov splines, finns de någon möjlighet att köpa den?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
Pm:ar lite uppgifter.. hur bråttom har du med 280:in isåfall?knotan skrev:det är den 10 splinsen med grov axel som låg på jobbet,,.. ska kolla om man kan få loss en sliten 530d lamell från skroten... vilka årsmodeller ska man leta eftr??
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 122
- Blev medlem: sön aug 12, 2007 9:07 am
- Ort: Gällivare
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
Någon som svetsat om en sprängkåpa som har några tips? har tänkt att använda ett löst m5 block som jag svarvar en hylsa som passar precis i ramlagerläget, innermåttet på den hylsan ska precis gå över "axeln" där urtrampningslagret löper, sedan kapa lös kåpan på 260 å bulta den i blocket. mäta in längden så man skjuter in lådan precis så långt axeln går på en orig 280.(såklart kapa bort kåpan på 530d lådan) sedan tigga ihop skiten. några synpunkter?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=54121" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Burmans Bmw m5 3.8 Turbo
så exakt jag gör!!
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
