skulle serva bilen lite igår å tyckte oljenivån såg lite låg ut (ca halvfull oljhetank) slog i en liter men då började den trycka olja ur oljetankventilationen
får skaffa en pump å suga ut en skvätt tror jag.
i övrigt klar för mantorp ikväll. lär lasta den direkt efter jobbet, har packat regndäcklen redan, är inställd på iallafall liiiite regn.
blir dte för mycket6 regn kommer jag inte köra alls
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
Ge oss bilder och info! vi beroende börjar få en sjuhelsikes abstinens
Trimmning o överladdning är något som jag vaggats in att tro att det är en vetenskap, så är icke fallet! Det är en religion.
En religion med en massa olika profeter och det är endast profeten som verkligen har sett ljuset.
Alla dom andra profeterna har inte alls sett ljuset, de lider bara av svetsblänk!
Trots att man är född i en spilloljedunk med 2hjärnceller o liten kewk med en vinkelslip i näven så lyckas jag aldrig göra någonting rätt!
ja det är nog sant.... men efter några hundra varv kan jag förhoppningvis hitta rätt växel iallafall, vilket va det största problemet i går
kände mej som en 16åring som precis börjat övningsköra, å inte vet vart växlarna ligger å defenetivt inte vilken växel som är lämplig inför nästa kurva
det som lär bli svårast att lära sej är nedväxling till trean i långsamma kurvor, få i trean sammtidigt som man ska hålla händerna på ratten, jag är ju van vid att bara köra med ena handen på ratten och växla sammtidigt i kurvorna med andra handen .
denna bilen kan man inte köra med enhandsgrepp, eller växla i kurvor heller för den delen, man skulle haft en 10 år nyare bil så den hade paddlar istället men då hade ju priset såklart vart en helt annan sak
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
var iväg idag till mekonomen här i stan som sponsrar mej med ett nytt batteri.
satt tidigare nått "rejsbatteri" som dock hade 7 år på nacken så kapaciteten va ínget att hurra för direkt,
dessutom bara ett nimh lr liknande så går ju inte använda starthjälp till det batteriet,
kollade lite först på ett riktigt rejsigt lion batteri ala 3kilo , men priset för ett sånt känns inte riktigt värt viktbesparingen, dessutom samma sak där att man inte kan använda starthjälp .
valet föll till slut på ett optima yellowtop 38ah torrbatteri..
det ska ju klara hålla volten uppe väldigt länge, dessutom speciellt designat för att klara att dras ur å laddas upp många ggr,
visst vikten blev rätt hög (11 kilo)men det kompemnseras av att jag bara vä'ger 60 kilo själv å andra sidan, bilen är ju rätt lätt även idag så
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
har iallafall fått dit optimabatteriet nu och kallstarterna funkar betydligt bättre. verkar hålla krämen betydligt bättre än det gamla rejsbatteriet, det blev några kilo tyngre men det är det ju värt ändå....
i övrigt gör jag inte så mycket mer än putsar å fejjar lite,
packar inför anderstorp två dagar 8-9 aug ..
sen allt annat runt i kring med andra projekt man är inblandad i så känns det jävligt skönt att slippa stressen inför allt slkruva man har vart van vid med gatbilar...
alltid nått jävulskap som bråkar normalt sett ...
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing
allt är nu packat å klöart för två dagar på anderstorp, åker från norrköping imorrn vid 15.00 å sen bara in på hotellet direkt efter att bilen är avlastad vid banan , sen upp måndag morgon å jobba och åka bil tisdag
var även hemma hos peter schmidt idag å plockade med mej två flong nya mhitd04-12t aggregat.
lär blir ganska lagom.
1500cc och ca 120-125 sugisar per agg borde inte strypa så värst mycket trots relativt små aggregat, pumpar troligen luft för ca 450 häst strax under 1 bars laddtryck .....
ska testa maila shell å se om man kan få nån typ av sponsring på bensin och olja för en säsong iom jag redan har deras reklam på bilen (annars lär den ryckas bort inför kommande säsong)
snabbast på "Forat" 2012
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing