Sida 3 av 9
Postat: ons jan 04, 2006 8:59 pm
av mattias
Rogga skrev:Nicke Nyman skrev:Holset HX35 har jag, dock inte till salu om du inte hittar nåt fint agg som klarar 450hk...
Adios!

men den ska väl klara ev ca 450hk??
Gränsfall med det kompressorinloppet. Går nog bra på vissa motorer men man börjar vara väldigt högt uppe till höger i kompressordiagrammet - så det beror lite på hur mycket laddtryck just den motorn behöver för den effekten.
Postat: fre jan 06, 2006 9:52 am
av Brandt
Kompisen bromsade sin 9000 aero med orginal botten del och orginal topp och kammar till 472hk/631nm@ 2 bar, på 98 oktan.
Volvo 5:ans topp är ju lite bättre utformad än saabs, så HX-35:an hänger nog med ett bra tag.
Mvh Brandt
Postat: lör jan 07, 2006 4:28 pm
av henkeboi
Brandt skrev:Kompisen bromsade sin 9000 aero med orginal botten del och orginal topp och kammar till 472hk/631nm@ 2 bar, på 98 oktan.
Mvh Brandt
med hx35 menar du?`?

Postat: mån jan 09, 2006 6:16 am
av Brandt
140ttic skrev:Brandt skrev:Kompisen bromsade sin 9000 aero med orginal botten del och orginal topp och kammar till 472hk/631nm@ 2 bar, på 98 oktan.
Mvh Brandt
med hx35 menar du?`?

Ja.
Mvh Brandt
Postat: mån jan 09, 2006 6:45 am
av AarJay
vad e de för motor i en 9000 aero då?

4-cyl? 5-cyl?
sjuk effekt, men bra vrid otvekbart haha!

Postat: mån jan 09, 2006 12:00 pm
av henkeboi
4-cyl såklart. 2,3L 16v
Postat: mån jan 09, 2006 6:32 pm
av Rogga
Lutar mer å mer ått en hx40. Kommer bygga extern wg... Han ska maila mig ang måtten på turbon så kanske ni kan ge ett hum på hur den är...
Postat: sön jan 22, 2006 12:51 pm
av Rogga
Postat: ons feb 22, 2006 1:37 pm
av Rogga
Nu har Blocket blivit klart, har varit på björks motor i sundsvall å blitt som NYTT
nya lager i hela motorn, uppfräst vevhusvent, nya kolvringa, Nya verdi stakar. viktsjusterat stakar och kolvar
Koppling och det lättade svänghjulet är balanserat..
Beställt kammar till toppen oxå, kommer nog vilken dag som helst.
köpt 2.5*1.5 meter plåt som det ska byggas om i bagaget med...
bakbromsarna är uppdaterade med 4 kolvsok och störe skivor, bromsvåg klart, Allt för att montera! Men dock kommer det på förns nästa höst då jag fixat frambromsarna oxå..
Lite bilder
HX-40 snurran!
Ska byggas om rejält, bort med twin entryn, bort med wg huset sen ska nytt utlopp för wg svetsas dit..
Kommer väl sitta nå sånt här då den e klar, Måste även göra om grenröret lite. Just nu sitter s60 motorn i som mall...
S60 insuget som Erlingsson byggt om för 3" spjällhus
1 stycke bromsvåg
Nya å gammla kardan
Motorfästen
Punktat, helsvetsa och sen slipat golvet.. Ska även svetsa på lite mera, gick lite hårt på med slipen på vissa ställen..
Här ska fuelcellen byggas ner...
Letar för övrigt efter en 30cm lång masiv aluminium stav skall vara 70mm i dia..
Nån som har en sån?
Postat: ons feb 22, 2006 10:42 pm
av jimmy persson
Snacka om att kosta på gamt volvon

Men de lär ju bli bra!

Postat: tor feb 23, 2006 5:27 pm
av Rogga
jimmy persson skrev:Snacka om att kosta på gamt volvon

Men de lär ju bli bra!

Ja man e bra dum
Fast roligt är det ju oxå

Postat: tor feb 23, 2006 8:04 pm
av Egrom
Är det pga de 5 cyl. som du ska ta bort twin entryn, eller beror de nån annan anledning?
Postat: tor feb 23, 2006 9:39 pm
av Rogga
Egrom skrev:Är det pga de 5 cyl. som du ska ta bort twin entryn, eller beror de nån annan anledning?
det e pga av att jag kör 5cyl.. Varför undrar han

Postat: tor mar 23, 2006 10:12 pm
av Rogga
Postat: tor mar 23, 2006 10:36 pm
av peppe
Lär nog bli bra fart på denna stackare
