nu tro ja du är lite blygsam matte,
den snöt på riktigt bra fastän kopplingen är kass.
vart helt klart imponerad.. på med den andra kopplingen å ställ upp laddet så bli de riktigt kul
jaha då har man varit ute och provmappat lite med ca 0.8 i ladd, fick väll till det hyfsat i alla fall, man skulle bara ha haft en bredbandslamda till hjälp. Tyvärr så pajjade en oring runt en spridare och sprutade bensin över hela skiten + att wastegate utblåset antände det hela med en fin liten gnista.
Kan bara säjja att jag har lite kabeldragning framför mig. hoppas bara haltechboxen klarade sig.
Jo en släckare hadde man verkligen önskat att man hade med sig när det hände, men som tur var så stannade vi typ 10m från en liten bäck, vi hade 2st halvliters colaflskor att springa fram och tillbaka med + att jag dränkte jackan i vatten och la över elden.
En kompis tyckte synd om mig efter det som hänt så han skänkte en 2kg släckare till mig, bättre än colaflaskor iaf
Men hursomhellst så är bilen fixad nu och all el dragen + förbättrad fuelrail. Så nu är det bara ut å ställa upp laddet å vänta på nästa missöde typ stake genom blocket eller rasad låda
jo det blir väll mer och mer fart på den. fick en nära döden upplevelse idag då jag var ute och körde och småmappade lite i regnet. Jag kom ikapp en bil med husvagn som låg i ca 70 blås, så jag kastade 3:an och höll pluggen vilket resulterade i en sladd som jag inte var riktigt beredd på, ganska nära att det skulle bli en husvagn mindre.
Jag har beställt en avgastempmätare nu som jag väntar på, jag orkar inte ställa upp laddet och spika sönder motorn föränn jag fått den, Jag jobbar ganska mycket nu på sommarn så det finns inte så mycket tid till motorbyte.
jag har dock 2st b230 block och 1 b21et i reserv.
Ja då var det dags att börja rusta upp 140in över vintern det som kommer att ändras är:
#ny motor, blir en b21et med nya lager och ringar
#nytt grenrör
#ny turbo då k27ans glansdagar är över, blir nog en HX40
#ny tändning, MSD6 HVC på stum fördelare inhandlat
# ny koppling blir nog Saab/Sinter lösningen
#ska försöka porta 2st 530toppar i vinter, om det blir allt för dåligt så är det bara att öppna plånboken och låta nån annan fixa det.
#bytte nyss till mig en GT6 kam så det blir antingen den eller en K kam
#Bredbandslamda hade ochså varit kul att ha
Sen försöka bygga lite seriösare än sisst så att man får upp serviveintervallen till i alla fall 10mil, och inte 2 som det varit i sommar.
bland annat så har avgasröret hängt och slängt och knäckt grenröret 2ggr
blir att sätta en flexslang just efter downpipen och hänga upp resterande lite bättre.
Ja massa sånna småsaker som kan göra en vansinnig ska fixas